Някои марки хранителни продукти и напитки се преориентират към директни продажби към потребителите. Тъй като навиците на хората се изместват към онлайн покупки и се избягва ходенето до супермаркета по време на коронавирусната криза, в компании като PepsiCo, Coca-Cola и Heinz Kraft растат продажбите директно към потребители, пише Forbes.
Kraft Heinz се продава чрез Heinz to Home, който се предлага само във Великобритания. Чрез Ben & Jerry's се доставя дори сладолед. Коронавирусът явно ускорява преместването на продажбите директно към потребителя.
Вицепрезидент на PepsiCo и ръководител на електронната търговия Гибу Томас заяви, че компанията инвестира в доставки директно към потребителя в тези несигурни времена, защото се използват все повече канали за електронна търговия за закупуване на храни и напитки.
Сайтът на Kraft Heinz's - Heinz to Home, обяснява защо расте електронната търговия. "Знаем, че не винаги можете да получите артикулите, които търсите в момента, и също така разбираме, че сега хората имат по-малка възможност да пазаруват".
Освен хранителни стоки, потребителите купуват и повече домакински уреди, прекарвайки голяма част от времето си у дома, според NPD Group.
Онлайн продажбите на много продукти нарастват, отваряйки по-големи ниши за марките да продават директно онлайн на потребителите. "Станахме свидетели на невероятно силно търсене на нашите закуски", казва Майкъл Линдси, главен директор на стратегиите за Frito-Lay North America. "И Snacks.com предлага на потребителите още един начин да купят продуктите, които обичат и да бъдат доставени до вратата им."
Компаниите обаче трябва да овладеят електронната търговия, логистиката и върнатите стоки, като същевременно осигуряват бърза, безконтактна доставка. Ако не го направят, рискуват да съсипят марките си, пишат още авторите на Forbes.
Няколко модела за директни продажби на потребителите стават популярни. Kraft Heinz предлага пакети въз основа на предпочитанията на потребителите. PantryShop.com на PepsiCo използва същия подход, предлагайки пакети от марки като Quaker, Gatorade, Sun Chips и Tropicana. Продуктите са групирани в категории като "Закуски" и "Тренировка и възстановяване".
Пакетите са създадени да отговарят на новото нормално на потребителите, според PepsiCo. Пакетите на PantryShop.com са на цена $29.95 и повече, а доставка е безплатна.
Coca-Cola стартира директни продажби към потребителите с персонализирани бутилки чрез своята програма Share a coke в Австралия през 2011 г. и го пренесе в САЩ през 2014 г. като продажба. Но Coca-Cola все още разчита на дистрибуция за основните си продажби.
И по-малки марки инвестират директно към потребителите. Rind Snacks използва социалните медии за стимулиране на онлайн продажбите, добавяйки отстъпки и безплатна доставка. Компанията дарява част от печалбите в подкрепа на борбата с Covid.