"133 000 пътни "терористи" в България - агресивни, разсеяни, нарушават правилата" четем на първа страница на в. "24 часа"

5,5 % от всички водачи карат бързо, агресивно и губят концентрация зад волана, показва проучване, организирано от SDI Застрахователен брокер

133 хиляди пътни "терористи" /шофьори, които карат рисково/ има в България, сочи доклад от национално проучване, организирано от SDI Застрахователен брокер. Те създадоха и онлайн анкетата SDIndex Quiz, която стартира на 2 юли 2017 г. До 30 септември 2018 г. са я попълнили 22 968 души, което я прави най-мащабното проучване за оценка на поведението на пътя у нас. Над 11 хил. са посочили и социално-демографска информация. За националното представително проучване са анкетирани 1000 активни шофьори на възраст от 18 до 75 г.

Прочети ще от в. "24 часа"

"Бизнесът се обяви против дългото майчинство" е водещo заглавиe на в. "Сега"

Връщането на жените на работа след 2 години води до загуба на трудовите им навици, мотивират се от АИКБ

Работодателите се обявиха срещу прекалено дългия отпуск по майчинство у нас. "Категорично не подкрепяме запазване на 410 дни отпуск поради бременност и раждане, след който майките имат право на отпуск за отглеждане на дете до 2-годишна възраст срещу ниското обезщетение в размер на 380 лв. на месец, което задържа работната сила на майките извън пазара на труда, където има дефицит на работна ръка. Връщането им на работа след 2 години води до загуба на трудовите им навици и прави трудна адаптацията им на работното място", пише в позиция на Асоциацията на индустриалния капитал в България за трите бюджетни закона.

От асоциацията не предлагат решение или друг срок. България действително е първенец в Европа по дълго платено майчинство. Втората година обаче е изключително ниско платена - сумата догодина остава замразена на 380 лв., въпреки че първоначално бе обвързана с минималната работна заплата, която догодина ще е 560 лв. Аргументът за задържането на това обезщетение според социалния министър Бисер Петков е именно да се мотивират жените да се върнат по-бързо на работа.

Прочети още от статията на в. "Сега"

"БСП предлага още по-висок максимален осигурителен доход", четем в "Капитал"

Максималният осигурителен доход за 2019 г. трябва да е 3900 лв. (предложението на управляващите е за 3000 лв.), а през 2020 г. да нарасне до 5200 лв. Минималната работна заплата догодина да е 640 лв. (управляващите предвиждат 560 лв.), всички пенсии, отпуснати за стаж и възраст, да се преизчислят спрямо средния осигурителен доход за 2013 г., през втората година за отглеждане на дете да се плащат месечно пари, равни на минималната заплата, а пък еднократната помощ за раждане на майки - студентки да стане 6400 лв. Да се обособят два регионални фонда - за ремонт на третокласната пътна мрежа и за развитие на изостанали райони с общо 700 млн. лв. 

Това са част от предложенията в т.нар. алтернативен бюджет на БСП, който ще бъде подложен на публично обсъждане в понеделник.

Прочети още от " Капитал"

"Къртицата спира метрото в центъра през уикенда" извежда на първа страница в. "Монитор"

Пускат заместващи автобуси

Mетрото между станциите "Сердика" и "Васил Левски" ще бъде спряно през уикенда. Причината е, че тунелопробивната машина, която кърти за третия лъч на метрото, ще мине под действащите тунели на Линия 1, съобщиха от Столичната община.

"Ще бъде създадена временна организация на движение на метровлаковете, която предвижда да бъде спряно движението на влаковете на метрото между метростанциите "Сердика" и "Васил Левски". В участъка ще бъде организирана заместваща автобусна линия", обясниха от "Московска" 33.

Кметът на София Йорданка Фандъкова ще инспектира в сряда проекта за разширение на третия лъч на метрото. В момента се изгражда два етапа на третата линия на метрото бул. "Владимир Вазов - Орлов мост - НДК - Красно село - Овча купел", с дължина 12 км и 12 метростанции. Изградени са над 4 км от двупътния тунел на метрото. Третият лъч е включен в Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 - 2020 г. с местно съфинансиране от Столична община.

Прочети още от статията на в. "Монитор"

"Назначават 50 шефове на полети в София заради летище "Истанбул"", четем във в. "Стандарт"

Снижаването на самолетите за кацане ще започне от територията на България 

Между 30 и 50 нови ръководители на полети (РП) ще бъдат назначени на работа в ДП "Ръководство на въздушното движение" (РВД) до края на 2019 г. Това съобщи специално за "Стандарт" от Брюксел генералният директор на РВД Георги Пеев. Новите назначения ще са както заради пускането в експлоатация на новото истанбулско летище, така и в резултат от постоянно увеличаващия се самолетен трафик, уточни той. Само от началото на годината въздушният трафик над България е нараснал с 12%, посочи Пеев.

Летище "Истанбул" бе официално открито в понеделник, 29-и октомври, но практически ще заработи точно срещу Нова година, уточни още генералният директор на ДП РВД. Отлагането е поискано от турските въздушни власти, за да бъдат извършени необходимите симулации във въздушните пространства на Турция и България, както и за обучение на ръководителите на полети на двете air traffic control служби.

Прочети още от в. "Стандарт"

"Директорът на ДАБЧ е обвинен като ръководител на престъпна група", пише "Капитал"

Директорът на Държавната агенция за българите в чужбина (ДАБЧ) Петър Харалампиев е обвинен днес по обяд като ръководител на организирана престъпна група. Това съобщи пред "Капитал" адвокатът му - бившият градски прокурор на София Николай Кокинов, който уточни, че организираната престъпна група е вършила различни видове престъпления - подкуп, съставяне на неистински официални документи и длъжностно престъпление. Той е бил задържан за 72 часа. 

В "сервизно съобщение" от Специализираната прокуратура уведомиха медиите, че няма да изнасят повече информация по случая през целия ден, а говорителят Божидар Димитров не отговаряше на мобилния си телефон.

Прочети още от " Капитал"

"БЕХ - куче-касичка за милиарди", пише в. "Сега"

Холдингът е раздал заеми на свои фирми за почти 2 млрд. лв., без да е ясно дали и кога те изобщо ще успеят да му ги върнат

В последните няколко месеца около Българския енергиен холдинг (БЕХ) се сипят новини, които сякаш никой не забелязва. Холдингът самоотвержено се втурва да спасява дружество след дружество и увеличава със стотици милиони парите, които налива уж като заеми в подопечните си компании. Последният финансов отчет на БЕХ показва, че инвестициите в дъщерни, асоциирани и съвместни предприятия надхвърлят 2.6 млрд. лв., като от тях заемите са за почти 2 млрд. лева. Кога и дали изобщо дружествата ще успеят да върнат парите, не е ясно. Става въпрос за форма на вътрешно кредитиране чрез сложни финансово-счетоводни маневри, което в крайна сметка се поема от данъкоплатците - чрез бюджета или чрез цената на тока.

За да може да посрещне все по-нарастващите нужди, холдингът е принуден да тегли заеми. През юни холдингът взе трети облигационен заем за 400 млн. евро, а месец по-късно увеличи размера му до 550 млн. евро. Преди десетина дни БЕХ взе още 50 млн. евро под формата на облигационен заем. С това общият размер на дълга достигна рекордните за българска компания 600 млн. евро.

Прочети още от в. "Сега"

"Сергей Цветарски: Българинът се храни все по-добре, но неравенството вече е тревожно голямо" пише в. "24 часа"

Инфлацията трябва да е над 3% три години, за да говорим за проблем, казва председателят на НСИ

- Господин Цветарски, вече няколко месеца годишната инфлация у нас е над 3%. Това не е ли тревожно?

- Нормално е, когато е имало дълъг период на липса на висока инфлация и дори наличие на дефлация, т.е. намаление на цените, да се появи компенсация на тази тенденция. Дали дефлацията е добро нещо за бизнеса, за хората, за икономиката? Едва ли - нещата са много по-сложни.

Инфлацията става опасна, когато се превърне в устойчива тенденция, същото се отнася и за дефлацията.

Прочети още от в. "24 часа"

"Осем претенденти искат да седнат в стола на Меркел", пише в. "Стандарт"

"Ветеранът" Волфганг Шойбле, депутатът с най-дълъг стаж в Бундестага, се ползва с авторитет във всички партии

"Това е последният ми мандат като канцлер на Германия", обяви Меркел след поредния шамар за управляващите партии на изборите в Хесен. В Германия вече гадаят кой би могъл да я наследи. Ето осем от потенциалните кандидати:

Фаворитката на Меркел: Анегрет Крамп-Каренбауер

Ако можеше сама да определи кой да я наследи, Меркел навярно би избрала Анегрет Крамп-Каренбауер. Тя е генерален секретар на ХДС и се радва на високо одобрение. А в качеството си на министър-председател на провинция Саарланд вече е печелила и избори. Подобно на Меркел, Крамп-Каренбауер настоява за европейско решение по въпроса за миграцията, а националните демарши определя като заплаха за ЕС.

Прочети още от в. "Стандарт"