"Екотаксата на голфа скача на 300 лева" извежда на първа страница в. "Монитор"

Налог от 1000 лева за нов камион или автобус

Цените на новите дизелови и бензинови автомобили би трябвало леко да поевтинеят, а масово купуваните от българите над 10-годишни возила да струват повече. Причината е взетото днес решение на правителство да промени Наредбата за определяне на реда и размера за заплащане на продуктова такса.

Така екотаксата на най-често срещаните автомобили като "Фолксваген Голф" и "Опел Астра" вече ще бъде вече около 300 лева след увеличението със 12-13 на сто.

За сметка на това под предлог, че ще се стимулира купуването на нови коли, се намалява размерът на продуктовата такса за нови автомобили с двигатели с вътрешно горене с 10% и се запазва досегашният размер на таксата за возилата на възраст до 5 години.

За хибридните автомобили тенденцията е същата, като таксата за новите се намалява с около 20%, а за по-дълго употребяваните се увеличава с 12%. Отпада заплащането за електромобили до края на 2021 г. (виж таблицата).

Прочети още от статията на в. "Монитор"

"Имотните декларации на напусналите властта ще бъдат скрити" е водещo заглавиe на в. "Сега"

За обществото ще остане тайна, ако политик или магистрат внезапно забогатее след напускането си

Властта ще направи поредна крачка към намаляване на прозрачността. Декларациите за имотите и за конфликт на интереси на хората, които са заемали висши държавни длъжности, ще бъдат скривани, когато те излязат от властта. Така за обществото ще остане тайна, ако политик или магистрат внезапно забогатее след напускането си.

Това следва от становище на Комисията за защита на личните данни (КЗЛД) до Комисията за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобито имущество, която се занимава с декларациите (КПКОНПИ). От КПКОНПИ поискаха становището заради общия еврорегламент за данните (GDPR), който влезе в сила на 25 май.

Прочети още от статията на в. "Сега"

"Акцизът за бездимни цигари ще се увеличи от 26% на 40% от този за обикновените", четем в "Капитал"

Управляващата коалиция се е споразумяла да поправя текстовете за акциза на бездимните изделия между първо и второ четене на промените в закона за акциза, съобщи източник на "Капитал", присъствал на коалиционния съвет в парламента. Според първоначалното предложение, внесено от ГЕРБ, акцизите им трябваше да се изравнят с тези на конвенционалните цигари и една кутия да поскъпне до 10 лв. от 5.50 лв. сега. 

През миналата седмица първоначално премиерът Бойко Борисов призова текстът, който предизвика обществено недоволство и разнобой в коалицията, да бъде изтеглен. На другия ден депутатите обявиха, че ще го преработят, но няма да го изтеглят. 

Прочети още от " Капитал" 

"Москва ни предлага транзит без разрешителни", четем във в. "Стандарт"

Транзитният превоз на товари през териториите на България и Русия вече да се осъществява без задължителните от десетилетия насам и досега "транзитни разрешителни". Това предложение е отправила Москва до правителството на България, научи Стандарт".

Руският премиер Дмитрий Медведев подписал указ за одобряване на проект на споразумение за изменение на Спогодбата между правителствата на Русия и България за международни автомобилни съобщения от 19 май 1995 г., влязла в сила на 13 юли 1996 г.

Прочети още от в. "Стандарт"

"До Барселона и назад", пише "Капитал"

Къде са фактите в анонимното видео, според което премиерът Бойко Борисов е купил къща в Испания на своя любовница

Две седмици след като анонимен сайт съобщи, че премиерът Бойко Борисов си е купил остров в Гърция, видеоклип, отново с неизвестен автор, чрез различни свързаности стигна до условното заключение, че министър-председателят е купил за своя любовница къща за 2.9 млн. евро в Барселона. 

Видеото, което насочва вниманието и срещу "Лукойл", идва в момент, в който управляващото мнозинство е разтърсвано от скандали заради промени в закона за горивата, които според малките търговци обслужват доминиращата на пазара руска компания.

Прочети още от " Капитал"

"Кабинетът наля половин милиард в най-непрозрачната държавна фирма", пише в. "Сега"

Държавната консолидационна компания (ДКК) получава допълнително 500 млн. лева. Решението за това бе взето на вчерашното заседание на Министерския съвет. С парите ще бъде увеличен капиталът на дружеството, съобщиха вчера от правителствената пресслужба. От там не коментираха за какво ще бъдат използвани парите. Отпускането им става с промени по бюджета на принципала - Министерството на икономиката.

Със същото решение на Министерския съвет правителството възлага на ДКК ремонтите и реконструкциите на язовири - държавни или общински. Изключение се прави само за тези, които са отдадени на концесия, тъй като концесионерите имат ангажимент да ги ремонтират. Одобрен е и списък на язовирните стени и съоръженията към тях, на които трябва да се извърши основен ремонт или реконструкция, но той не бе оповестен.

Прочети още от в. "Сега"

"Новият лъч на метрото прибира 14 хиляди коли в гаража" пише в. "Монитор"

C откриването на третата линия на метрото по софийските улици дневно ще се движат 14 хиляди коли по-малко. Това стана ясно след като кметът на София Йорданка Фандъкова провери новото метродепо "Земляне" и представи един от новите влакове, които ще се движат по третата линия.

Първият етап от третия лъч на метрото ще свързва бул. "Владимир Вазов" и "Красна поляна", ще бъде с дължина 8 км, по които ще бъдат изградени 8 метростанции и трябва да е готов до есента на 2019 г. В момента тунелопробивната машина е при НДК, а утре се очаква да потегли към станцията на бул. "Патриарх Евтимий". Вторият етап е от "Красно село" до "Овча купел" с дължина 4 км и 4 метростанции и ще бъде пуснат в началото на 2020 година. "Отсечката от третата линия на метрото ще превозва 130 хил. пътници дневно и много гъсто населени квартали на София ще имат връзка с метрото", отбеляза Фандъкова. Очакванията са от периферните точки на града до центъра да се стига за 16 минути. С новата метроотсечка пътният трафик ще бъде намален с 30%. Третата линия ще има връзки с над 55 автобусни и тролейбусни спирки. По пероните ще има и стъклени стени, които ще са с височина 1,5 м и ще се отварят, когато влакът е пристигнал, обясни шефът на "Метрополитен" Стоян Братоев и допълни, че по този начин ще се намалят инцидентите със скачащи хора пред влаковете.

Прочети още от в. "Монитор"

"У нас вече се правят части за цял автомобил", пише в. "Стандарт"

Докато субсидията следва студента, държавните университети ще поддържат ненужни специалности, казва Иван Михайлов, председател на УС на "Аутомотив клъстер България"

- Господин Михайлов, интересът на инвеститорите към България за развойна дейност и производство в сферата на автомобилната индустрия нараства лавинообразно. Каква е причината?

- Много точно определяте интереса като лавинообразен и тук ключово е как това нарастване може да бъде посрещнато от възможностите на страната ни. В последните над 15 г. броят на инвеститорите в България, предимно чужди компании, нарасна значително и страната ни зае своето място на картата на държавите с развиваща се автомобилна индустрия. Това не е случаен факт, в основата е нивото на специалистите - инженерни и производствени, географското ни предимство, роля изигра и присъеднияването ни към ЕС, традициите в електрониката и информационните технологии, както и нивото на образованието.

Прочети още от в. "Стандарт"

"Росен Плевнелиев: Радев е първият президент популист на България" четем в "24 часа"

Оставка на всички десни лидери и да дадат път на един български Макрон! Сега са крайно безинтересни

Държавният глава като нищо ще предаде Нинова и след 3 г. ще направи партия - това ще е услуга за ГЕРБ и Борисов. По всяка вероятност Радев ще опита да измести Нинова и да обедини левите

Слави Трифонов не може да бъде сериозен политически фактор - вече на два пъти се провали

Когато управлява БСП, цените растат и провалът е налице. На местните избори отново ще се види кой кой е

Правителството стои добре и Борисов бере плодовете на 10 г., в които доминира политиката и се ползва с огромно международно признание. Мисля, че с опита си и с репутацията, която изгради в регионален и в европейски мащаб, той няма да допусне някое нервно и погрешно действие

В политиката не е важно как влизаш, а как излизаш. Почти всички допускат баналната грешка да преиграят с властта

Оставка на всички десни лидери и да дадат път на един български Макрон! Сега са крайно безинтересни

Държавният глава като нищо ще предаде Нинова и след 3 г. ще направи партия - това ще е услуга за ГЕРБ и Борисов. По всяка вероятност Радев ще опита да измести Нинова и да обедини левите

Слави Трифонов не може да бъде сериозен политически фактор - вече на два пъти се провали

Прочети още от в. "24 часа"