Работата по третия лъч на метрото в София продължава усилено през летните месеци, като първите няколко станции на линията между столичните квартали "Хаджи Димитър" и "Горна баня" ще бъдат отворени през есента на 2019 година.
С общо 15-те метростанции по това трасе обаче няма да приключи разширението на метрото в града. От направление "Архитектура и градоустройство" към Столична община вече са готови с нов проект за изграждането на допълнителни спирки в четири направления - от квартал "Люлин" към околовръстния път, от Бизнес парка към лифта в Симеоново, от "Черви връх" към "Студентски град" и от "Цариградско шосе" до Военната академия.
Проектът е публикуван на 18 май, като на в края на следващата седмица той ще бъде представен на заседание на органа. В края на юни месец пък ще има обществена дискусия по него, става ясно от информация на официалния сайт на "Архитектура и градоустройство".
Линия от "Люлин" до Околовръстен път и Божурище
Според плановете тази линия ще представлява продължение на трасето по булевард "Царица Йоанна" до западната част на Околовръстния път. Целта е да се осигури и връзка с индустриалната зона в Божурище. То трябва да е с дължина от 1,5 километра и да има 2 нови метростанции. Това разширение е планирано за проектиране и изграждане след 2020 година.
Линия от Бизнес парк до лифта в Симеоново
Тази линия трябва да бъде продължение на тази, минаваща по булевард "Александър Малинов". Идеята е тя да стига до булевард "Климент Охридски" и да обслужда "Младост 4", както и ще осигурява връзка до лифта в "Симеоново". Дължината на трасето е 1,7 километра, като са планирани 2 станции.
Линия от "Черни връх" до "Студентски град"
Трасето е разширение на втория лъч на метрото, като целта е линията да свързва кварталите "Лозенец" и "Студентски град". При нея се предвижда да бъдат изградени 4 нови станции, които да покриват от около 4 километра. Те са планирани, както следва:
- Станция кв. "Витоша", ул. "Стефан Савов";
- Станция бул. "Симеоновско шосе", ул. "Проф. д-р Иван Странски";
- Станция спортен комплекс НСА, ул. "Акад. Стефан Младенов";
- Станция "Студентски град" при Студентска поликлиника.
Линия между "Цариградско шосе" и Военна академия
Това е най-дългото разширение на подземната железница по третия лъч, който се развива в момента. Идеята е то да осигурява връзка между булевард "Цариградско шосе" и кварталите "Гео Милев" и "Слатина". Трасето трябва да бъде с дължина от 6,1 километра и 7 нови метростанции.
- Станция бул. "Цариградско шосе" при кръстовището с "Йерусалим";
- Станция ИПК "Родина", ул. "Генерал Йордан Венедиктов";
- Станция "Арена Армеец", ул. "Асен Йорданов";
- Станция ул. "Асен Йорданов" и "Слатинска река";
- Станция ул. "Гео Милев" и ул. "Иван Димитров - Куклата";
- Станция при 93 СОУ, ул. "Николай Коперник";
- Станция при Военна академия.
По-далечни планове за разширения до "Кремиковци" и "Илиянци"
В публикувания проект не се посочват други планирани разширения. От публикувана карта карта към документа обаче става ясно, че има още две трасета в категорията "далекоперспективни". Едното от тях е за разширяване до "Кремиковци", а другото - до Северна скоростна тангента при "Илиянци".
radoslav-hristov
на 11.01.2020 в 01:06:45 #3Метрото минаващо през Слатина според мен ще е по- удобно и преспективно вместо към Дъ мол да отиде към Дружба (визирам последна станция да е около Джъмбо примерно). До Кремиковци може да има далечна преспектива и ако се построи квартала Нова София по идея на Спаси София. А до коментар номер 3 ще кажа, че е възможно да се изгради метро от летището до Кремиковци. Също така според мен разклонението до Илиянци може да се разшири и до Требич и Нови Искър. А пък от последната станция (планираща се) в Левски би трябвало да има 1 станция в кв Христо Ботев и впоследствие да отиде до летището. Така ще се осигури адекватна и бърза връзка на квартал Левски с летището. Също би било хубаво метрото и най- натоварените линии на ГТ да се пуснат денонощно (например автобус 11, 204, 111, 604, 72, 84,184, 384, 310, 213, 280, 94, 85 тролей 2, 4, 5, 7, трамвай 7, 6, 20, 22)
al-kash
на 07.01.2020 в 18:52:18 #2Тази карта за перспективно развитие на метрото я е рисувал някой чиновник, който май не се е возил много на него. Как например ще се направи продължение от летището към Кремиковци? С 30 м висока естакада над пистите ли? Или ще има прекачване на друг влак, който ще чака в подземен тунел под пистите... Аман от измислени специалисти в тази държава!
yoan-mitov
на 22.05.2018 в 01:07:59 #1От всички удължения само това до Люлин има смисъл. Забиването на метрото към моловете (Дъ Мол и Ринг) е тотална простотия. Маршрутът в Студентски град също е недомислен.