"Обучението срещу пране на пари става нов сладък бизнес" е водещo заглавиe на в. "Сега"

Лекциите варират между 180 и 240 лв. на човек, ще се държи изпит и дори поправителен

Новият закон за прането на пари, който предвижда задължителни обучения за десетки хиляди души, отвори добра бизнес ниша за организаторите на семинари. Фирми вече предлагат обучения и обещават сертификати. Цените, на които "Сега" попадна в онлайн обявите, са между 180 и 240 лв. на участник, като за повече записани от дадена фирма има отстъпки. На финала обучените ще държат изпит и който има по-малко от 70% верни отговора, ще ходи на поправителен.

Освен бизнеса задължени да се обучат са кметове, политически партии, фондации, спортни клубове. Всички те трябваше да изпратят до петък в ДАНС уведомленията си за обучение на служителите си през 2019 г., а до май трябва да пратят и подробни планове. ДАНС блокира в последния ден от седмицата - и физически, и дигитално.

Прочети още от статията на в. "Сега"

"Как "Северен поток 2" влияе на България", четем в "Капитал"

Макар и далеч, новият руски газопровод ще има негативни последици за местния пазар

Въпреки че е на цели 1600 км и наглед няма особена връзка с България, "Северен поток 2", чието изграждане вече изглежда необратимо, ще има доста съществен ефект върху българския енергиен пазара и политика. Досега за българското правителство газопроводът, който ще свързва директно Русия с Германия по дъното на Балтийско море, изглеждаше повече като далечно камъче в обувката. То напомняше, че България не е била третирана равноправно по отношение на "Южен поток" - за Германия може, за нас не, но пък което нямаше как да бъде махнато, за да не се обиди "Газпром". Руската компания се очаква да осигури газ за нова тръба през България, която ще свързва Турция със Сърбия. 

"Северен поток 2", който тази седмица получи окончателна зелена светлина за построяването си, обаче ще има доста голямо влияние върху България. Първо, част от сделката, за да тръгнат новите доставки на газ от Русия за Германия, най-вероятно ще включа гаранции, че транзитът през Украйна няма да бъде спрян.

Прочети още от " Капитал"

"България е сред най-бързо развиващите се туристически дестинации" четем във в. "Монитор"

България попада в списъка с най-търсените дестинации в Европа за 2018 г. Това показва доклад за четвъртото тримесечие на Европейската комисия по пътувания (ЕКП).

През 2018 г. Старият континент посрещна близо 33 млн. международни туристи

като е налице ръст от 8% в сравнение с предишната година. Очакванията са обаче изходящите пътувания от САЩ да намалеят заради забавения темп на растеж на икономиката. Туристическите посещения в ЦИЕ може да нараснат с 3.8% тази година и с 3.4% и 4.2% за през идните години, показват още прогнозите. За региона на Централна и Балтийска Европа пък това увеличение ще е съответно 3.4% и между 2.1-2.8% за следващите години. За външния туризъм в ЦИЕ се очаква ръст от 4.9% за 2019 г. и от 3.9% за следващите 2 години. За Централна и Балтийска Европа той ще е в размер от 3.9% и падне с 0.9% в бъдеще.

Прочети още от статията на в. "Монитор"

"Имотният ум още не е стигнал пика отпреди кризата" четем в "24 часа"

Само в София броят на разрешителните е надминал този от 2006 г.

Въпреки бума на жилищното строителство от последните година-две предкризисните нива засега са достигнати и задминати само в София, но не и в останалите големи градове. Тези данни бяха разпространени по време на имотен форум в София, организиран от платформата Imoti.net.

През 2018 г. например в столицата е разрешено строителството на близо 15 хил. нови апартамента, докато предната година те са били към 8 хиляди.

С това почти двойно нарастване броят на разрешителните е достигнал и дори надминал нивата от 2006 г. - две години преди финансовата криза да срине целия пазар. През 2018 г. на практика броят на издадените строителни разрешителни в столицата е бил за 80% повече апартаментр в сравнение с 2006 г.

Но във всички останали големи градове с развит жилищен пазар предкризисният пик още не е постигнат. През 2018 г. Варна изостава с 50,08% от нивата от 2006 г., в Бургас изоставането е със 75,08%, в Русе - с 50,71%, а в Плевен и Велико Търново - съответно 86,20% и 70,74%.

Прочети още от в. "24 часа"

"Само 14.5% от жилищата застраховани", четем във в. "Стандарт"

Само 14,5% от жилищата в България са застраховани, отчетоха експерти по време на първата за годината бизнес закуска на Imoti.net, която се проведе на 15 февруари в София.

"Този процент до голяма степен се дължи на задължителната застраховка, която банките налагат при отпускане на ипотечни кредити", обясни преподавателят във Висшето училище по застраховане и финанси (ВУЗФ) доц .Маню Муравенов.

Въпреки ниските равнища на обезпечени имоти, експерти в сектора са на мнение, че застраховките на жилища не трябва да бъдат задължителни, а делът им следва да расте вследствие на повишаването на информираността на хората.

В същото време председателят на Управителния съвет на Националната асоциация на строителните предприемачи Георги Шопов предложи в България да се въведе френския модел на задължително застраховане, когато се продава имот "на зелено".

"Това означава, че ако предприемачът иска да строи сграда за 3 млн. лв., трябва да има застраховка за 3,5 млн. лв., така че ако се провали, гражданинът да бъде защитен и да си получи парите обратно.

Прочети още от в. "Стандарт"

"БСП реши да напусне парламента", пише "Капитал"

По предложение на лидера на БСП Корнелия Нинова депутатите от партията ще напуснат парламента. Решението бе взето от националния съвет на левицата, който заседава в неделя. Бойкот на Народното събрание бе подкрепен и от Изпълнителното бюро на партията през есента. 

По предложение на лидера си депутатите от левицата ще поставят и искания пред управляващите - нова Централна избирателна комисия и преразглеждане на приетите в петък промени в Изборния кодекс, обезсмислящи на практика преференциалното гласуване и въвеждащи машинен вот от следващите парламентарни избори.

БСП публикува и обръщение към гражданите и политическите партии, в което се призовава за "съвместни действия за защита на избирателните права".

Прочети още от " Капитал"

"Деструктивен егоизъм", пише в. "Сега"

стъпват нови, ако не броим правото на силата - ако можеш, значи може. Особено драматично се разпадат правилата на световната търговия, основани върху поуките от Великата депресия, бавно и трудно изграждани от Общото споразумение за митата и търговията през 1948 г. до Споразумението от Маракеш от 1994 г., което създаде Световната търговска организация. Оказа се, че за няма година светът може да се върне далеч назад към практиките на митническите войни и протекционизма. Има икономисти, които съвсем сериозно твърдят, че през 2019 г. цял куп критични параметри на световната търговия ще се окажат на нивото на 1929 г. С последици като тогавашните. Тъкмо на форума в Мюнхен, традиционно място за манифестация на единството на западния свят, към който и българите се числим, стана ясно: скоро САЩ ще обявят, че европейските автомобили заплашват сигурността на световния хегемон и затова вносът им ще бъде облаган с 25% мито. Новината съобщи канцлерката на Германия и апелира за "повече сътрудничество" и търсене на "уин-уин решения".

Прочети още от в. "Сега"

"За година: Ръст от 10 на сто на новите договори за лизинг" пише в. "Монитор"

В същото време намаляват необслужваните вземания

Бизнесът на лизинговите компании в България се развива добре, като водещ в него продължава да е финансовият лизинг. До края на миналата година новите договори за финансов лизинг са в размер на 3,812 млрд. лева, като на годишна база обемът им нараства с 11,3% (387,1 млн. лева). Само през четвъртото тримесечие на 2018 г. те са в размер на 547,8 млн. лева и на годишна база обемът им нараства с 21,6% (97,2 млн. лева).На тримесечна база спрямо периода юли-септември 2017 г. те се увеличават с 15,7% (74,4 млн. лева), а спрямо края на третото тримесечие на 2018 г. - с 15,7% (74,4 млн. лева), показват данните на Българската народна банка.Делът им в общия размер на вземанията по лизингови договори се понижава от 95% в края на декември 2017 г. до 94,4% в края на миналата година. Вземанията на лизинговите дружества по финансов и оперативен лизинг към края на 2018 г. са общо 4,038 млрд. лв. (3,7% от БВП ), докато година по-рано бяха 3,605 млрд. лв. (3,6% от БВП). В края на четвъртото тримесечие на годишна база те нарастват с 12% (432,9 млн. лв.), а спрямо края на септември 2018 г. - с 2,2% (88,1 млн. лева).

Вземанията по договори за финансов лизинг на леки автомобили в края на декември са 1,446 млрд. лева и нарастват с 18,9% (229,8 млн. лв.) на годишна база, а с 3,2% (44,3 млн. лева) е увеличението на тримесечна база. Относителният им дял се увеличава от 35,5% в края на 2017 г. до 37,9% в края на декември на 2018 година.

Прочети още от в. "Монитор"

"Авангардът на Медведев в София от днес" е заглавиe от в. "24 часа"

Руският премиер водибизнесделегация за двудневната си визита на 4 и 5 март, основните теми са "Турски поток" и туризмът

Авангардите, подготвящи посещението на премиера на Русия Дмитрий Медведев у нас, вече са пристигнали и работят на терен в София. Това съобщиха източници на "24 часа".

Медведев идва на 4 март на двудневна визита. За нея съобщи шефът на Българо-руската търговско-промишлена палата Георги Минчев в петък. Официално обаче посещението на руския премиер още не е обявено от българското правителство, тъй като по протокол това трябва да стане едновременно от Москва и София. Руски медии цитират Минчев, че предстои премиерът им да доведе бизнесделегация у нас. Придружаващите го бизнесмени ще се включат в двустранен форум за туризма, обясниха от палатата.

Основният акцент в софийските разговори обаче със сигурност ще са проектът "Турски поток" и изграждането на хъб "Балкан".

Прочети ще от в. "24 часа"

"Поршетата поскъпват при "твърд" Брекзит", пише в. "Стандарт"

Поршетата ще поскъпнат при "твърд" Брекзит. Британското подразделение на компанията Porsche обяви, че при липса на споразумение между Великобритания и ЕС, клиентите ще трябва да плащат с 10% повече за колите заради допълнителните мита и такси, с които ще се облага вносът на Острова след 29 март. 

Компанията публикува тази информация, за да даде шанс на клиентите си да се подготвят по-отрано за ефектите от Brexit без споразумение. Купувачите от Обединеното кралство, които са поръчали вече своите автомобили, няма да плащат повече, дори ако доставката е след 29 март. 

"Предупредителният изстрел" от страна на най-печелившия бранд на Volkswagen AG е поредният сигнал, че ако Великобритания не успее да постигне споразумение за напускане, това би могло да предизвика вълнение в индустрията и да повлияе на дилърите, фабриките и доставчиците. 

Прочети още от в. "Стандарт"