Румъния предприема решителни стъпки към реализирането на проекта за нов мост между Русе и Гюргево. Това става ясно от обявен търг от страна на Румънската Национална компания за администрация на пътната инфраструктура (CNAIR), цитиран от местните медии. Търгът е за "предпроектно проучване за изграждането на нов мост над река Дунав между Гюргево (Румъния) и Русе (България)".

Максималната стойност на предпроектното проучване се оценява на €14,46 милиона, които ще бъдат осигурени от безвъзмездни еврофондове, осигурени чрез Механизма за свързване на Европа (МСЕ). Максималният срок за изготвянето на проучването е 23 месеца от момента на влизане в сила на договора, който ще бъде на стойност €12 милиона. Срокът за подаване на офертите е 28 октомври 2024 г.

Брюксел одобри строежа на втори Дунав мост при Русе

Брюксел одобри строежа на втори Дунав мост при Русе

Защо още няма ферибот между Русе и Гюргево?

"Документацията за присъждане на договора за извършването на предпроектното проучване, необходимо за изграждането на нов мост над Дунав между Гюргево (Румъния) и Русе (България), беше публикувана в Електронната служба за обществените поръчки", заяви държавният секретар в министерството на транспорта Йонел Скриощяну.

Снимка 680415

Източник: АПИ

След като бъде изграден, това ще бъде третият мост над река Дунав между България и Румъния. Според румънските власти той ще бъде от ицключително важно значение за икономиката, за бизнеса и за хората на фона на предстоящото пълноправно членство на двете страни в Шенген.

Снимка 317019

Източник: ONCF

Мост над Дунав, по който да се движат и влакове

Всички очаквания са, че новият мост над Дунав ще осигури по-голям потенциал за икономическото развитие на двете страни, както на регионално, така и на европейско ниво. Сред основните изисквания към проектанта са намиране на решение за свързаност на ниво магистрала и възможно решение за свързаност на ниво железопътна линия.

"Проектантът ще трябва да намери и оптималното решение, така че този нов трансграничен мост да осигури връзка както с пътната инфраструктура, така и с железопътната между двете страни."

Частни влакове до поне 5 дестинации: Пловдивската "Пимк" със заявка да промени модела на жп превозите у нас

Частни влакове до поне 5 дестинации: Пловдивската "Пимк" със заявка да промени модела на жп превозите у нас

Конкурентът на БДЖ казва, че ще има по-модерни и по-бързи пътнически влакове. Кога ще потеглят?

Идеята е железопътният компонент да бъде използван и за възможна високоскоростна жп линия между Гърция, България и Румъния, като това трябва да доведе до създаването на нови работни места, увеличаване на инвестициите и укрепване на икономическите връзки между страните.

Припомняме, че изграждането на втория мост край Дунав при Русе става възможно, след като от Европейската комисия одобриха предпроектното проучване на проекта по мехнизма "Свързана Европа".

От 10 юли тази година на съществуващия Дунав мост, който свързва Русе с Гюргево тече ремонт при българския участък. Въпреки това, все още между двата града ферибот не е пуснат, като така и без това тежкотоварния трафик се усложнява още повече. България обвинява за липсата на ферибот Румъния.