Пирамидата Tesla започна да се руши, предричат редица анализатори и финансови експерти. Акциите на производителя на електрически автомобили вчера паднаха с над 8%, след като международната рейтингова агенция Moody's понижи кредитния рейтинг на компанията от степен "B2" до "B3", поставяйки му негативна прогноза.
От Moody's отбелязаха, че Tesla не може да реализира заявените си планове за производството на очаквания да даде финансов тласък на компанията по-масовия модел Tesla Model 3. И в бъдеще рейтингът на компанията може да падне още по-ниско.
Облигациите на компанията също така са подложени на масирани разпродажби, като доходността на книжата надхвърли 7 процента.
Финансовото положение на Tesla отдавна е подложено на сериозно съмнение. Редица експерти предричат банкрут на производителя на електромобили. Например, според експертите на Vilas Capital Management такъв изход е неизбежен.
По оценка на този фонд в близката година и половина на Tesla ще са необходими около $8 милиарда, за да покрива операционните си загуби, капиталовите разходи, да си плаща дълговете и да попълва оборотния си капитал.
За да си осигури тези средства на компанията ще са нужни или допълнителни инвеститори, или достъп до дълговия пазар. А, отчитайки текущата доходност на компанията и "боклучавия" рейтинг, да се направи това ще бъде крайно трудно, посочват експертите.
Освен това, инвеститорите обръщат внимание и на факта, как акционерите одобриха за шефа на Tesla Илън Мъск рекорден компасационене прлан. Според него той ще получи според постигане на определени цели по 2,6 млрд. долара за период от десет години - това е повече от възнаграждението на управляващите на всички компании, влизащи в индекса S&P 500, взета заедно.
Това което се наблюдава в момента с компанията е по-скоро следствие от предишни събития, отколкото от сегашно стечение на обстоятелствата, вкл. и смъртния инцидент с безпилотна кола на Тесла в САЩ.
Първо, понижаването на кредитния рейтинг на Тesla бе очаквано и второ, инвеститори и спекуланти доста отдавна ги устройват и залагат на кратки позиции по облигациите на компанията.
Анализатори също вече отбелязваха, че Tesla струва по пазарна капитализация два пъти повече от Ford, но производителят Ford миналата година реализира 6 млн. автомобила и получи печалба от $7,6 милиарда. Докато Tesla на свой ред произведе едва 100 хиляди електоромобила и отчете загуба от 2 милиарда долара.
В същото време Ford има налични по сметките $12 миларда, за които може да се каже, че са "пари за черни дни". А с голяма степен на вероятност при Tesla парите може да свършат в близките три месеца.
Според оценка на инвестиционната компания Oppenheimer, не може да се вярва на думите на Илън Мъск. Неговите прогнози и намерения за производството на автомобилите Tesla постоянно се разминават с реалните възможности на компанията.
Медиите непрекъснато съобщават и за многобройни дефекти на електромобилите след монтажната линия, позовавайки се на негативни и критични коментари по темата от сътрудници на компанията.
bg-stradivarius
на 29.03.2018 в 11:48:37 #4На фона на технологиите идеите му вече са архаични...изпревариха го десетки производители които без много шум направиха и пуснаха в продажба успешни разработки!Любопитен съм с технологията за съхранение на енергия в домашни условия дали ще чакаме още 10 години докато излезе на пазара нещо което наистина може да се ползва ефективно!
M6
на 29.03.2018 в 11:32:18 #3Ще фалира, ама другия път!
pavlin-georgiev
на 28.03.2018 в 18:42:42 #2това се очакваше,много са скъпи колите му .сега много компаний пускат електрически коли на 5 пъти по -ниска цена.
psp_11
на 28.03.2018 в 15:35:53 #1aha..