Летище Сиудад Реал, Испания беше замислено като голям транспортен център и отвори врати през 2009 г. с големи надежди да стане алтернатива на мадридското летище Барахас.
Цената на инвестоцията беше 1,1 милиарда евро и стана известно и като първото частно международно летище в Испания. Въпреки амбициозните си планове, летището не успя да привлече достатъчно търговски трафик и затвори само три години по-късно, превръщайки се в едно от най-скандалните "летища призраци" в Испания, а защо не и в Европа.
Разположено на около 200 километра южно от Мадрид, летище Сиудад Реал е първото частно финансирано международно летище в Испания. Летището разполага с писта от 4 100 метра, една от най-дългите в Европа, способна да обслужва големи самолети като Airbus A380.
Високоскоростна жп гара AVE също беше планирана да свърже летището с Мадрид и Севиля, което да намали времето за пътуване и да го превърне в привлекателна алтернатива на претовареното летище Мадрид Барахас.
Терминалът беше проектиран да приема 2,5 милиона пътници годишно, като се очакваше нискотарифните превозвачи като Ryanair и Vueling да извършват чести полети.
Въпреки най-съвременните си съоръжения, то не успя да привлече авиокомпании и пътници. По време на краткия си оперативен период той обслужи само 190 000 туристи, малка част от предвидения капацитет. В своя пик летището обслужваше само три полета седмично, като авиокомпании като Vueling и вече несъществуващата Air Berlin предлагаха ограничени услуги.
До 2010 г. летището вече беше обявено в несъстоятелност, обременено с огромни дългове. Последният търговски полет, изпълняван от Vueling, излита на 29 октомври 2011 г., отбелязвайки официалния край на краткотрайните търговски операции на летището.
След години на изоставяне летище Сиудад Реал беше предлагано на търг многократно. В крайна сметка беше продадено през 2019 г. на Ciudad Real International Airport S.L. (CRIA) за 56,2 милиона евро, малка част от първоначалната цена на строителството, за която писахме.
Въпреки че никога не е отваряно отново като летище за пътници, то намери втори живот като съоръжение за съхранение и поддръжка на самолети. По време на пандемията от COVID-19, когато хиляди полети бяха спрени по целия свят, летище Сиудад Реал се превърна в място за паркиране на неизползвани самолети.
Летището се използва и за обучение на пилоти и тестване на самолети, благодарение на обширната си писта и ниския въздушен трафик, което го прави идеално място за авиационни операции, които изискват голямо открито пространство.