Въпреки че е най-богатата източна държава в Европейския съюз (ЕС) Чехия изостава доста зад по-бедните страни в региона по отношение на транспорта.

Близо три десетилетия след падането на Желязната завеса страната все още не показва особено голям напредък в развитието на високоскоростната пътна мрежа, свързваща я със съседна Австрия.

Също така автобусите се оказват по-бързи от влаковете в Чехия, а линията от Берлин през Виена до Прага отнема с час повече, отколкото алтернативно пътуване, което заобикаля страната, пише Bloomberg.

Така държавата остава с по-малко километри магистрали от по-бедните и приблизително еднакви по големина страни, като Португалия и Унгария, сочат данни на Евростат.

Към момента тяхната обща дължина е 1223 километра. За сравнение в България планираните девет автомагистрали трябва да бъдат с дължина от 1370 километра, а към 2016 година са готови около 776 километра от тях.

Докато Чехия, в която живеят 10,6 милиона души, е една от най-бързо развиващите се в ЕС и има балансиран бюджет с относително малък дълг, развитието на инфраструктурата изостава основно заради това, че тя не е била приоритет за предишните управляващи в Чехия.

Новото правителство в източноевропейската държава обаче иска да промени това. Кабинетът на премиера Андрей Бабиш планира да увеличи разходите за инфраструктура през 2019 година до поне 26 милиарда крони или 1,3 милиарда долара.

В интервю транспортният министър Дан Ток признава, че за целта ще бъдат използвани и пари от европейските фондове, тъй като средствата, отпуснати от страната, няма да бъдат достатъчни.