Въпреки че е най-богатата източна държава в Европейския съюз (ЕС) Чехия изостава доста зад по-бедните страни в региона по отношение на транспорта.
Близо три десетилетия след падането на Желязната завеса страната все още не показва особено голям напредък в развитието на високоскоростната пътна мрежа, свързваща я със съседна Австрия.
Също така автобусите се оказват по-бързи от влаковете в Чехия, а линията от Берлин през Виена до Прага отнема с час повече, отколкото алтернативно пътуване, което заобикаля страната, пише Bloomberg.
Така държавата остава с по-малко километри магистрали от по-бедните и приблизително еднакви по големина страни, като Португалия и Унгария, сочат данни на Евростат.
Към момента тяхната обща дължина е 1223 километра. За сравнение в България планираните девет автомагистрали трябва да бъдат с дължина от 1370 километра, а към 2016 година са готови около 776 километра от тях.
Докато Чехия, в която живеят 10,6 милиона души, е една от най-бързо развиващите се в ЕС и има балансиран бюджет с относително малък дълг, развитието на инфраструктурата изостава основно заради това, че тя не е била приоритет за предишните управляващи в Чехия.
Новото правителство в източноевропейската държава обаче иска да промени това. Кабинетът на премиера Андрей Бабиш планира да увеличи разходите за инфраструктура през 2019 година до поне 26 милиарда крони или 1,3 милиарда долара.
В интервю транспортният министър Дан Ток признава, че за целта ще бъдат използвани и пари от европейските фондове, тъй като средствата, отпуснати от страната, няма да бъдат достатъчни.
petar-krastev
на 12.03.2018 в 18:26:09 #3Магистралите са в основата на бизнеса. Но вижте колко км. са имали и имат а колко имаме ние.
boyko-dimitrov
на 12.03.2018 в 12:22:55 #2Правилно, първо създай работа!!! Магистралите след това!!! В Чехия има заводи за коли, телевизори, климатици на не една известна марка!!! Много наши сънародници работят там!!!
Мунчо.вг
на 12.03.2018 в 11:51:25 #1Причината Чехия да има по малка дължина на магистралите от България ,е много проста! Просто България е започнала да се развива ...отзад-напред,а Чехия е имала за приоритети и е хвърляла пари,първо да си уреди държавата и после да строи магистрали! В България е обратно,защото от магистрали СЕ КРАДЕ ПО ЛЕСНО!..а сега за другото...няма пари!?Да не говорим,че цената за километър-магистрала,в България е най висока....което доказва...краденето!