Купувачите на жилищни имоти в средно-високия и висок клас се ориентират към модерните проекти - т.нар. "комплекси", показва проучване на компания за недвижими имоти, цитирано от БТА.Проучването е проведено в началото на 2013 г. През първото полугодие на тази година са усвоени приблизително 9 на сто от всички жилищни единици в сегмента и се очаква тази тенденция да се запази до края на годината. 

Съществено намаление на свободните площи при офисния сегмент в София - в размер на 12 на сто, отчита анализът на компания за недвижими имоти за първото полугодие на 2013 г. Намалението се дължи в най-голяма степен на усвояването на офиси в проекти клас "А", върху които попада фокусът на предпочитанията на клиентите. Само за първото шестмесечие на годината усвоените офис площи са с 44 на сто повече спрямо предходното полугодие. Изборът на инвеститорите в такива проекти е насочен основно към периферията на София - 67 на сто от модерните офис проекти се намират в тази част на столицата. 

Поради активното усвояване на офиси в проекти клас "А" и с оглед на това, че през разглеждания период няма започнали нови, към края на годината свободните площи се очаква да намалеят значително. Възможно е дори да се регистрира недостиг на модерни офиси в краткосрочен план, коментират от компанията. В индустриалния сегмент няколко компании са избрали България като дестинация за изнасяне на производствата си. 

Според изследване на компанията, София е петата най-добра дестинация в Европа за позициониране на производствените компании. Столицата е логистичната локация с най-ниски оперативни разходи в Европа от общо 40 дестинации. Очаква се началото на три нови проекта до края на годината. И през първата половина на годината, свободните площи в новооткритите молове се усвояват при изострена конкуренция. 

Проучване на компанията показва, че усвояването им ще продължи - 63 на сто от търговците планират разрастване през следващите две години. Все по-достъпни са и локациите на главните търговски улици и най-вече на бул. "Витоша", където свободните площи са се увеличили два пъти в сравнение с предходните шест месеца. За първи път наемните нива на магазин от 100 кв.м. на главната търговска улица и на първокласна локация в търговски център в София се изравняват.