Бъдещето на парите очевидно е дигитално и мобилно - това става ясно от най-новия продукт на Apple. Компанията този път не пусна на пазара смартфон, таблет или компютър, а... спестовен продукт, който предлага многократно по-висока доходност от средното за пазара. Това може и да не звучи толкова впечатляващо, колкото характеристиките на най-скъпия iPhone, но всъщност има потенциала да ускори промените в една от най-консервативните сфери - финансите.

Детайли: Спестовният профил е достъпен за притежателите на кредитната карта Apple Card в САЩ и се управлява през електронния портфейл Apple Wallet. В него автоматично ще идват средствата, постъпили като кешбек при използване на картата.

Годишната лихва е в размер на 4,15% - при положение, че средното за американския пазар ниво е под 0,4%.

Глобалните доставки на компютри намаляват: Apple понася най-големия удар

Глобалните доставки на компютри намаляват: Apple понася най-големия удар

Това показват данните на компанията за пазарни проучвания IDC

Партньор на Apple за новия продукт е Goldman Sachs.

Контекст: Масовото навлизане на смартфоните с NFC чипове, а също и на "умните" часовници превърна тези устройства в много удобни платежни средства. Традиционните банки не можаха бързо да адаптират платформите си и в получилия се вакуум се разви силно конкурентен пазар на виртуални портфейли. В него големите чисто технологични играчи като Apple и Google имат предимство заради интеграцията на софтуер и хардуер.

Третият елемент от пъзела - конкретните финансови продукти, започва все повече да се доближава до предлаганото от банките. Само преди месец Apple пусна своята услуга за отложени плащания Pay Later.

Европа подготвя дигитален портфейл. Какво представлява той?

Европа подготвя дигитален портфейл. Какво представлява той?

Приближаваме ли се към край на физическите документи?

На фона на трудностите на технологичния пазар - по-малко продажби, по-високи цени на материалите, конкуренция от Азия, превръщането на технологичните гиганти и във финансови изглежда като добра възможност.

От друга страна: Apple Card със своите 6,7 млн. потребители през 2022 г. не е точно нишов играч, но при 6,4 млн. година по-рано очевидно не е толкова успешно начинание, колкото iPhone. Както отбелязва Axios, лансирането на кредитната карта е струвало на Goldman Sachs стотици милиони долари до момента.

Банките междувременно не спят и развиват своите wallet решения - а добре работещо такова със сигурност изглежда за потребителя като по-лесния вариант от това да мести част от средствата си в алтернативна платформа.