Япония планира разработката на пътнически самолет от следващо поколение до 2035 г. и да създаде местна индустрия, като извлече поуките от провала на проекта, ръководен от Mitsubishi Heavy Industries Ltd., за пускането на първия пътнически самолет, произведен в страната, съобщи Kyodo.

Планът беше очертан в стратегията на правителството за самолетостроенето. Документът има за цел да мобилизира общо 5 трилиона йени (33 милиарда долара) публични и частни инвестиции през следващите 10 години за декарбонизиране на целия сектор до 2050 г.

Очаква се новият самолет да бъде захранван с водород, a не с керосин, тъй като нарастващият натиск за декарбонизирани транспортни опции стимулира иновациите. През последните години международните авиокомпании започнаха да използват устойчиво авиационно гориво.

Очаква се авиационната индустрия да бъде двигател на растежа на Япония, като японските самолети ще се разчитат на множество местни доставчици на компоненти.

Колко време е продължил най-дългият полет в историята на авиацията

Колко време е продължил най-дългият полет в историята на авиацията

Той се е състоял през 2019 година

Последният ход идва, след като Mitsubishi Heavy спря проекта си за пускане на първия японски пътнически самолет SpaceJet миналата година, позовавайки се на липса на ноу-хау и високи разходи.

Разработването на SpaceJet, известен преди като Mitsubishi Regional Jet, стартира през 2008 г. с помощта на 50 милиарда йени финансова помощ от министерството на индустрията, но графикът за доставка беше отложен шест пъти, преди пандемията да нанесе последния удар на проекта.

Mitsubishi Heavy произвежда военни самолети, включително изтребителя Zero (по времето на Втората световна война).

Експерти от индустрията казват, че стратегията на компанията да се придържа към вътрешното развитие, вместо да си сътрудничи с външни таланти, е отчасти отговорна за провала на проекта, който в крайна сметка струва на страната около 1 трилион йени.

Новият проект за разработка на самолети вероятно ще включва множество компании вместо една, се посочва в правителствена стратегия.

"Нашата мисия е да се възползваме напълно от ноу-хауто и опита (придобити от проекта за регионален реактивен самолет)", каза Казучика Ивата, заместник-министър на министерството на индустрията.

Очаква се разработката на новия самолет да стъпи на технологиите и опита на Япония в области като фюзелаж, двигатели и оборудване, което потенциално ще доведе до създаването на заводи за окончателно сглобяване в страната.

Turkish Airlines: Полет в сянката на Ердоган

Turkish Airlines: Полет в сянката на Ердоган

Невероятното развитие на авиокомпанията се дължи и на силния човек край Босфора