Понякога е добре да си припомняме, че страхът е бариера, която ни блокира емоционално и ни пречи да постигнем целите си. Това важи особено за хората, занимаващи се със собствен бизнес. Да се отървем от страховете си обаче не е лесна задача.
Ето няколко примера за различни страхове, които изпитват предприемачите, както и някои съвети за тяхното решаване, изброени от entrepreneur.
1. Страх от провал
Това може би е най-често изпитваното притеснение от хората. Понякога се ограничаваме сами, като създаваме бариери, които стават невъзможни за разрушаване. Фактът, че имаш семейство, което да издържаш, или нямаш подходящото обучение, са някои аспекти, които спират хората да реализират идеята си.
"Въз основа на моя професионален опит, в много случаи този страх се изпитва от нежеланието да бъде напусната така наречената "зона на комфорт". През целия процес на отърсване от страховете ще бъде от съществено значение да разчитате на близки и да имате предвид, че ще има моменти на финансови ограничения. Въпреки това винаги трябва да се опитвате да мислите положително, за да постигнете желания успех", казва предприемачът Хектор Санчес.
2. Страхът от конкуренция
Когато сме изправени пред възможността да се захванем с бизнес в сектор, който вече е добре развит, мисълта, че не можем да представим нещо ново на пазара, ни ограничава да предприемем следващата стъпка. Тук повечето предприемачи спират, защото не намират причина да са по-добри от останалите.
"Трябва да мислите "извън кутията", да бъдете иновативни, да търсите конкурентно предимство (което конкуренцията няма) и да предлагате уникални услуги", съветва Санчес.
3. Страх от липса на достатъчно ресурси
Фактът, че нямаме достатъчно контакти, клиенти или капитал, може да бъде голяма пречка, но проблем от подобно естество е само временен.
Стартът на всеки бизнес е труден, но може да помислите за заем. "Освен това е по-важно да имате клиенти и да сте сигурни, че остават доволни от това, което предлагате. Те ще помогнат за разрастването бизнеса ви.
4. Страх от отхвърляне
В много случаи хората се страхуват да стартират собствен бизнес, заради предразсъдъци от сорта на това, че не са на определена възраст. Трябва обаче да мислим в насока как да превърнем това в "плюс" и предимство пред конкуренцията.
Пример е историята на основателя на KFC- полковник Сандърс, който след множество неуспехи, на 65 -годишна възраст решава да пътува из цялата страна с кола, продавайки прочутото си пиле и получава жълти стотинки за една порция. След като повече от 2000 ресторанта са му отказали да продават храната му, Харланд Сандърс взема решение да започне бизнес в Кентъки. Когато той е на 74 -годишна възраст KFC вече има 600 локации в САЩ и Канада.