Шилтхорн, известен със спиращите дъха панорамни гледки към Швейцарските Алпи, отдавна е популярна дестинация за посетителите, които търсят незабравимо планинско изживяване. Той се превръща и в кино-емблема чрез шестия филм от поредицата за Джеймс Бонд, "В тайна служба на Нейно Величество" (1969), където ресторантът на върха на планината, Piz Gloria, се ползва като скривалище на злодея Ернст Ставро Блофелд.

Сега на хоризонта се задава нова ера благодарение на предстоящия проект Schilthornbahn 20XX - инициатива, чиято цел е да революционизира пътуването до този легендарен връх.

Снимка 696538

Източник: iStock

Благодарение на това амбициозно решение пътниците скоро ще могат да стигнат до Шилтхорн по-бързо от всякога и то целогодишно. Първият участък от проекта, който беше открит буквално преди седмица, постави началото на трансформация, която включва нова въжена линия, свързваща Стехелберг с Мюрен.

Тази нова система почти ще удвои сегашния капацитет, като ще превозва до 800 души на час. С по-големи и по-удобни кабини пътниците ще могат да се наслаждават на комфорта, а логистиката за товари и багаж ще бъде напълно автоматизирана.

Световен рекорд

Може би най-впечатляващата характеристика на новата въжена линия е нейният невероятен наклон. Първият участък постави световен рекорд като най-стръмната въжена линия в света с изумителен наклон от 160%.

Снимка 696537

Източник: iStock

Това инженерно чудо ще позволи на посетителите да се изкачват по-бързо и по-ефективно, като се очаква в бъдеще времето за пътуване между Стехелберг и Шилтхорн да бъде под 30 минути.

Проектът Schilthornbahn 20XX генерално променя достъпа до Шилтхорн, като гарантира, че посетителите ще могат да се наслаждават на тази зашеметяваща дестинация през цялата година от пролетта на 2025 година, когато се очаква строителството да приключи окончателно.

Проектът за соларна железница, който има потенциала да генерира около 2% от електрическото потребление на Швейцария

Проектът за соларна железница, който има потенциала да генерира около 2% от електрическото потребление на Швейцария

Бюджетът за първия етап е в размер на почти 700 хиляди долара