Едва 28-годишен Емануел Тарпин е прочут талант в бижутерийните среди. През последните пет години той трупа елитен списък с клиенти, спечелвайки наградата Rising Star от Fashion Group International и дизайнер на годината на наградите Town and Country Jewelry Awards през 2019 г.

"Имам страст към бижутата още от дете", разказва той пред Business Insider. "В медиите постоянно се говори за страстта и създаването на модния дизайнер, но бижутерът в наши дни винаги трябва да бъде дискретен. Смятам, че това е жалко", казва Емануел.

Тарпин е завършил през 2014 г. в училището Haute École d'Arts Appliqués в Женева, Швейцария, където учи дизайн на бижута. След това той започва работа в работилницата за бижута от висок клас Van Cleef & Arpels на, където успява да усъвършенства своите дизайнерски техники и изработка.

След три години той готов да опита нещо ново

"Беше разочароващо да правя бижута, които нямаха мой собствен дизайн", каза той. "Исках да започна нещо, което да е мое собствено, исках да се развивам, да опитам нови неща, да изпробвам собствените си дизайни и да създам собствена марка", спомня си той.

Така през 2017 г. той стартира едноименната си линия бижута и отива в Ню Йорк. Тогава никой не знае името му, но той е решен да покаже на най-добрите играчи в бижутерийната индустрия, че може без усилия да стане част от тях.

Да основеш два онлайн бизнеса от нулата до годишни продажби за над $3 милиона и то само за 5 години

Да основеш два онлайн бизнеса от нулата до годишни продажби за над $3 милиона и то само за 5 години

27- годишният милионер разказва как постига това и дава няколко съвета

"Уговорих се с Christie's в Ню Йорк и им показах бижу с мой дизайн и те наистина го харесаха", каза той. "Веднага го пуснаха на търг."

Първата му двойка обеци, продадена в Christie's за 25 000 долара през 2017 г., като аукционната къща го описва в текста на публикацията си като "обещаващ млад дизайнер на бижута". Тогава 25-годишният Тарпин се превръща в изгряваща звезда.

Днес бижутерът има списък с клиенти и то толкова ексклузивни, че работи с тях само чрез лични срещи. Той не се продава в магазини или онлайн и дори няма собствена галерия все още.

"Обичам да отделям време на клиентите си. Искам те да видят моята вселена, какво създавам и откъде идва моето вдъхновение", каза той. "Винаги съм пътувал много със семейството си и това винаги ме е вдъхновявало. Аз много обичам природата. Израснах в Анеси, в Югоизточна Франция", споделя той.

Как 32-годишна азиатка направи модна империя със спестяванията на майка си

Как 32-годишна азиатка направи модна империя със спестяванията на майка си

От сайт и блог за продажба на втора ръка дрехи, бизнесът става цяла модна марка

Тарпин не прави много бижута годишно и казва, че са необходими няколко месеца, за да може той и неговият екип да реализират проектите си. За дизайнера избирането на скъпоценни камъни е една от най-важните стъпки.

"Обичам бели диаманти, но също така използвам много цветни камъни като изумруди, сапфири и дори фини камъни - не скъпоценни", каза той. "Всичко е единствено по рода си."

След като проектира бижута и се срещне с клиент, той им дава съвети как да носят новия си аксесоар: с прости дрехи, които ще помогнат да привлекат вниманието към неговите дизайни. "Винаги е страхотно да имаш много проста рокля, която ще позволи красивият детайл, като бижуто, да изпълне", каза той.

Тези съвети помогат да привлече още повече вниманието към младия дизайнер и през януари 2019 г. му е връчена награда Rising Star prize from Fashion Group International, така и дизайнер на годината на наградите Town and Country Jewelry Awards.

След това стилистът на Риана се свързва с него. Певицата е харесала обичаше чифт обеци на младия дизайнер. "И така започна всичко - по съвсем прост начин", каза той за работата си с най-богатата музикантка в света.

Три европейски бизнеса, които процъфтяха по време на пандемията

Три европейски бизнеса, които процъфтяха по време на пандемията

Някои отбелязаха ръст на приходите от над 100%

Бижутата могат да бъдат умна инвестиция - но може би по-важното е изкуството

Разбира се има идея за инвестиция, но всъщност не мисля за това, когато създавам нещо. Бижутата са нещо много интимно, много лично", каза той. "След пандемията хората може би ще мислят по различен начин за това как купуват бижута. Може би всъщност ще мислят повече за чувствата и ще си купят неща, които ги радват", заяви Тарпин.

Въпреки нестабилния пазар, пандемията разпространява противоречиви послания - че бижутерийният сектор е готов да поеме сериозен удар, но също така, че когато времената са трудни, хората, които могат да си го позволят, все пак купуват диаманти.