Представителите на туристическия сектор в Португалия е разтревожен от предвидените срокове за изграждането на новото летище в Лисабон. Според обявените планове в началото на тази година, реализацията на проекта се очаква да отнеме минимум 12 години.

Франсиско Калейрос, президент на Португалската туристическа конфедерация (CTP), изрази голяма загриженост относно този сценарий и предупреждава, че националната туристическа дейност няма да може да издържи толкова дълго в чакане за новата инфраструктура.

"Мисля, че ще отнеме дори 20 години, а португалският туризъм не може да оцелее 20 години без ново летище", коментира Франсиско Калейрос пред местни медии, подчертавайки несигурността относно действителното местоположение на бъдещото летище.

Снимка 709551

Източник: iStock

Последното обявено местоположение - стрелбището Alcochete, към момента се разглежда като единствен вариант, но политическата нестабилност и смяната на изпълнителната власт пораждат съмнения относно жизнеспособността на този план.

Несигурността около формирането на следващото португалско правителство също буди страхове в сектора. Според Франциско Калейрос няма гаранции, че политическите лидери ще поддържат настоящите планове.

За проекта

Летищният оператор ANA Aeroportos обяви през януари, че новото съоръжение може да бъде готово през 2037 година и според финансовите разчети ще струва около €8,5 милиарда.

Очаква се строителството да отнеме около 6 години, но ако графикът по някои дейности се оптимизира, е реалистично откриването да се случи до края на 2036 година. Португалската туристическа конфедерация обаче се опасява, че несигурността и бюрократичните процеси ще забавят допълнително планирания график.

По данни на компанията-концесионер новото съоръжение, което ще носи името Luís de Camões, ще има първоначален годишен капацитет от 45 милиона пътници. Това представлява ръст от цели 10 милиона на фона на Humberto Delgado.

Португалия ще строи ново столично летище за 8 млрд. евро

Португалия ще строи ново столично летище за 8 млрд. евро

Проектът е от над 10 години, но досега нямаше средства за реализирането му