Основателят и шеф на "Фейсбук" Марк Зукърбърг защити социалната си мрежа и подчерта, че таргетирането на потребители с реклами е различно от продажбата на лични данни на хората, съобщава АФП.
"Ако ние се ангажираме да служим на всеки, ние се нуждаем от услуга, която е достъпна за всеки", отбеляза той в коментар за вестник "Уолстрийт джърнъл".
"Най-добрият начин да се направи е като се предложат безплатни услуги, които рекламите ни позволяват да го правим", добави той.
2018 година беше тежка за "Фейсбук", тъй като технологичният гигант беше замесен в редица скандали във връзка със защитата на личните данни на потребителите. През изминалата година многократно беше изразявана тревога, че водещата социална мрежа е манипулирана за политически цели.
Въпреки скандалите приходите и потребителите на "Фейсбук" продължиха да се увеличават.
За да се направят рекламите по-уместни и по-малко досадни, трябва да се вземат под внимание интересите на хората, убеден е Зукърбърг.
"Ние не продаваме данните на хората, макар че често се съобщава, че го правим", увери той и обясни, че продажбата на лични данни на потребителите не само ще подкопае доверието към социалната мрежа, но също е срещу бизнес интересите на "Фейсбук", защото съперниците могат да го използват при конкурирането за реклама.
Зукърбърг подчерта, че "Фейсбук" предоставя възможност на потребителите да контролират информацията за реклама и да блокират реклами.
Социалната мрежа също е критикувана, че платформата се използва за разпространение на подвеждаща информация.
Шефът на "Фейсбук" е категоричен, че не толерират вредно или водещо до разделение съдържание. Компанията инвестира в изкуствен интелект и е наела още служители за премахване на съдържание, което нарушава правилата на платформата.
По думите му лошото съдържание остава в мрежата, защото хората и системите с изкуствен интелект не са перфектни, а не защото пренебрегват този проблем.