Българската пивоварна „Каменица" е инвестирала 30 милиона евро от началото на 2014 в завода си в Хасково, който произвежда както марката „Астика", така и стъклените бутилки на всички брандове на компанията - български и чужди. Това стана ясно днес, след като компанията представи капиталовложенията си за последните 18 месеца.
Близо 6 милиона евро са инвестициите само в логистичната база на бирения производител в Хасково, която след направените разширения сега е с обща площ около 20 000 кв. м. В пивоварната е интегриран анаеробен реактор, който осигурява пречистването на отпадните води на пивоварната и е част от дългосрочните инвестиции на компанията за нулево замърсяване от производствения процес.
Общата стойност за интегриране на иновативната технология е близо 3 милиона евро и ще позволи пречистването на 60% от отпадъчните води, отделяни в производствената дейност на пивоварна „Астика".
По собствени данни, "Каменица" АД е лидер на българския пивоварен пазар в страната сред потребители и клиенти. Компанията държи 33.4% пазарен дял, показват данни на ИА Нилсен към март 2015 г., цитирани от дружеството.
От април 2014 пивоварната е лидер по продажби както в канал ХоРеКа, така и в магазинната мрежа. По данни на ИА Нилсен към март 2015 г. компанията има близо 37% пазарен дял в обем в т.нар. „студен" пазар и 33% в „топлия" пазар.
„Каменица" АД също така е лидер в средноценовия и премиум сегментите в категорията като всяка трета продадена премиум бира в България е Staropramen. Пражка бира номер 1 в света има 2.5% пазарен дял за общ обем продажби.
Дружеството е лидер в премиум сегмента и държи 50% от пазарния дял с марките си Staropramen, Stella Artois и Beck's (данни на ИА Нилсен от март 2015 г.), което означава, че всяка втора продадена премиум бира в България е част от портфолиото на „Каменица" АД.
Компанията също така е най-големият работодател в бирената индустрия в страната с общо 771 служителя, по данни от 2014 г.