PepsiCo Inc., производителят на царевичния чипс Doritos и разбира се на напитката  Pepsi-Cola, проучваше възможността за сливане с компанията Nestlé SA през пролетта, което ако бъде реализирано на практика ще даде началото на най-големия концерн за хранителни стоки в света.

PepsiCo е направила първата крачка и е започнала преговорите, коментират запознати със случая лица. От Nestlé за сега отказват, заради инвестиционната стратегия на Pepsi да влага пари в компании произвеждащи чипс и газирани напитки, което се различава от стратегията на швейцарската компания да си изгради имидж на организация заинтересована от правилното и здравословно хранене. Освен това имаше и редица икономически неуточнения за сливането на Pepsi с пазарна капитализация от $108 млрд. с Nestlé, която се оценява на почти $150 млрд.

От PepsiCo са отказали да коментират новината, съобщава Wall Street Journal. Според говорител на Nestlé, швейцарският концерн не търси сливане с компании, които са извън бизнеса с храна и особено здравословна такава. Без сливане с Nestlé, Pepsi трудно ще осъществи заложения си план за изграждане на нов имидж, а именно производство и дистрибуция на нова линия здравословни хранителни стоки.

Pepsi в момента се бори с конкурента си от Coca-Cola Co на нов фронт. Coca-Cola започна агресивно да инвестира в производство на негазирани безалкохолни напитки и вода. Coke купи миналия месец Energy Brands Inc. производител на търговската марка Glacéau Vitaminwater за $4.1 млрд. В момента се водят преговори и за покупката на Snapple drinks, собственост на британската компания Cadbury Schweppes PLC.

* Джънк-фууд (Junk food) е термин използван за всички хранителни стоки, които не отговарят на стандартите за здравословно хранене. Съдържат прекалено много мазнини, холестерин, сол, въглероден диоксид и др. Примери за такива стоки, са всички видове чипс, газирани напитки, мазни тестени изделия, и др.