Според анализа на VisionForWeb.com това е поредната демонстрация на желанието на Google да доминират на рекламния пазар в интернет.
Втората програма се нарича Google Gadget Ads.
Това е нов интерактивен формат, все още е в бета вариант, който включва само избрани компании от програмата AdWords като Honda, Nissan, Intel, Paramount Vantage и Pepsi (Sierra Mist Lemon Squeeze).
Иновативното в Gadget Ads е използването на нестандартни техники за предоставяне на рекламния материал пред потребителите, които включват информация в реално време, изображения и видео.
Основната идея на създателите на този формат е рекламата да бъде като част от основното съдържание на страницата. Цената на една реклама, участваща в програмата Google Gadget Ads, ще бъде формирана чрез двата най-популярни метода CPC (цена за клик) или CPI (цена за импресия).
За създаването на всяка една реклама се използват технологии като Flash, HTML или комбинация от двете.
Всеки рекламодател може сам да си създаде рекламата чрез уеб базиран редактор. Заедно с това има избор между начин на таргетиране на рекламата - контекстуално, по географски и демографски признак, както и чрез избор на конкретни сайтове.
Всяка от рекламните кампании ще бъде придружена с подробна статистика за поведението на потребителите - дали са кликнали или са минали с показалеца върху рекламата, дали са разгледали част от съдържанието, което се предлага в нея, дали са изслушали аудио файла, който е включен и т.н.
Другото предимство на Google Gadget Ads е възможността приложенията да се разменят между отделните потребители, да се добавят към всяка една страница, включително и персоналнизираните страници iGoogle. Споделянето на отделните приложения ще доведат по повишаване на посещенията и евентуално ще се отразят в положителна посока в създаването на стабилни връзки между отделните рекламодатели и техните клиенти.