През 2006 г. сме изпили общо 522.8 млн. литра бира, показват прогнозните данни на съюза на пивоварите в България.

Лидер по продажби и производство за изминалата година е „Загорка", която е успяла да реализира на пазара общо 153.8 млн. литра от пенливата течност. Старозагорската компания, която е част от бирения гигант "Хайнекен" е произвела над 154.5 млн. литра бира. Това показва, че компанията е произвела с 767.4 хил. л. повече отколкото е успяла да продаде на пазара.

В същото време само за месец януари тази година „Загорка" е продала 7.4 млн. литра бира изцяло за вътрешния пазар. Холандската компания "Хайнекен" притежава търговските марки: Heineken, Zagorka, Amstel, Ariana, Stolichno, Gold и Murphy's.

Вторият по продажби и производство в страната през 2006 г. „Каменица" е успяла да продаде общо 149.54 млн. литра бира, което с около близо 4 млн. литра по-малко в сравнение със „Загорка". Компанията, която е дъщерно дружеството на производител номер едно в света „Инбев", е произвела 147.49 млн. литра от пенливата течност.

За януари „Каменица" е реализирала продажби в размер на 4.24 млн. литра бира, 129 хил. от които зад граница. Белгийската „Инбев" притежава у нас марките: Каменица, Астика, Бургаско и Плевенско пиво.

На трето място в бирената класация се нарежда „Карлсберг България", която е продала 113.75 млн. литра бира през 2006 г. Датската „Карлсберг" продава у нас марките "Пиринско", "Шуменско", "Туборг" и "Калрсберг".

След първата тройка на бирените компании у нас се нареждат „Болярка-ВТ" с продажби от над 50 млн. литра бира, „Ломско пиво" и „Агрима".