„В последно време темповете на ръста на китайския износ са се увеличили, тоест повечето износители, търговци на едро и потребители запазват справедливия и разбиращ подход към китайската продукция", казал е той в пресконференция.
От своя страна Гао Хучен, също търговски заместник министър, твърди, че западните медии нанасят вреда на имиджа на китайските стоки. Някои средства за масова информация превръщали лъжата в истина, изказвайки се неоснователно за качеството на китайските стоки. Все пак голямата част от медийните съобщения били верни.
Междувременно агенция „Синхуа", която е лицето на Китай пред останалия свят, предава думите на Гао Хучен, че износът на САЩ за Китай нараства с най-бързо темпо през последните пет години.
Очаква се най-късно до началото на 2008 година Китай да изпревари Япония като експортен пазар на САЩ и да заеме третото място.
Китайската медия посочва, че обемът на външната търговия на страната е достигнал до $1.7 трилиона за първите седем месеца на 2007, увеличение от 24.4% на годишна база.
ЕС остава най-важен търговски партньор на Китай с търговия за $190.1 млрд., следван от САЩ ($167 млрд., 17.5% ръст) и Япония ($130 млрд.).
През 1979 година търговията със САЩ е била $2.5 млрд., а през 2006 достига нивото $ 262.7 млрд. с акцент върху земеделски продукти и машини, отбелязва Гао.
Най-големият експортен пазар на САЩ през 2006 е била Канада, следвана от Мексико и Япония. Сега Китай е номер четири.
До 2006 година САЩ са отворили 50,000 предприятия в Китай с инвестиции от $54 млрд., а Китай има в САЩ 1,100 предприятия и $3 млрд. инвестиции.
В друга статия агенция „Синхуа" предава, че Китай е установил редица проблеми, свързани със сигурността на доставките на соя от САЩ. Китайците настояват властите в САЩ да увеличат качеството на изнасяната соя. Те са открили отровни плевели и пестициди във внасяната соя на зърна.