Забраната на тютюнева реклама в Германия коства милиони
12.11.2006 12:13:05
Говорител на централния отдел на съюза на германския рекламен бизнес съобщава за сумата 120 милиона евро годишно. Според специалиста, не било много вероятно свободните от забрани медии кино и плакати да регистрират по-високи бюджети от пренасочване на рекламоносители на тютюневата индустрия. По-вероятно било пряката реклама да се замени със събитийна или по пощата. Реална била опасността настоящата забрана да се пренесе и към други продуктови групи.
Забраната на рекламата на тютюневи изделия в радиото и телевизията в Германия дойде още през 1974 г. В четвъртък Бундестагът забрани и рекламата на тези продукти във вестници, списания и Интернет.
Подбудата идва от ЕС. Германия подаде в тази връзка оплакване пред Европейския съд, което обаче не бе удовлетворено. Общата сума на рекламите, пускани по немските медии, възлиза на 20 млрд. ойро.