Рекламния бранш се бои, че ще понесе огромни загуби. Причината е решението на германския Бундестаг да забрани рекламата на тютюневи изделия във вестници, списания и Интернет, както и по време на спортни състезания, предава HB от Берлин.

Говорител на централния отдел на съюза на германския рекламен бизнес съобщава за сумата 120 милиона евро годишно. Според специалиста, не било много вероятно свободните от забрани медии кино и плакати да регистрират по-високи бюджети от пренасочване на рекламоносители на тютюневата индустрия. По-вероятно било пряката реклама да се замени със събитийна или по пощата. Реална била опасността настоящата забрана да се пренесе и към други продуктови групи.

Забраната на рекламата на тютюневи изделия в радиото и телевизията в Германия дойде още през 1974 г. В четвъртък Бундестагът забрани и рекламата на тези продукти във вестници, списания и Интернет.

Подбудата идва от ЕС. Германия подаде в тази връзка оплакване пред Европейския съд, което обаче не бе удовлетворено. Общата сума на рекламите, пускани по немските медии, възлиза на 20 млрд. ойро.