"Преломният момент" за прехода към електрически превозни средства няма да дойде от регулатори, подкрепящи околната среда, или от политици, противници на EV. Вместо това, той ще дойде от потребителите, които откриват и харесват по-добри и по-евтини EV модели. Това смята вицепрезидентът на Ford Motor Co., който отговаря за програмите за електрически превозни средства.
"Не става въпрос за достигане на произволен пазарен дял, а за момента, когато електрическите превозни средства просто са по-добри за повече клиенти - по-добри за шофиране, по-евтини за притежаване и по-лесни за интегриране в ежедневието.", обяснява пред Quartz Дарън Палмър от Ford.
Много се говори за забавянето на растежа на продажбите на колите на ток. В същото време се очаква продажбите на електромобили в САЩ да нараснат с около 20% тази година, или с около 500 000 допълнителни бройки, което все пак е доста под рекордния растеж от 40% през 2023 г., според Международната агенция по енергетика.
Докато много компании са намалили целите си за продажби на електромобили, както и някои инвестиции, Палмър е уверен, че е само въпрос на време високотехнологичните превозни средства да бъдат предпочитани от повечето клиенти: "Вярвам, че следващата голяма промяна за превозните средства ще бъде към софтуерно дефинирани и електрически превозни средства. Продажбите на електрически превозни средства растат, но мнозина остават скептични относно преминаването към тях поради проблемите със зареждането и пробега, което е разбираемо."
Освен проблемите с пробега - това, което индустрията нарича "тревожност от заряда", Палмър посочва високите цени, друг упорит проблем, въпреки че постепенно той се разрешава. Електрическите SUV са поевтинели с повече от 20% през последните години, като при някои модели вече разликата с бензиновите аналози е под 10%.
Истинският проблем и този, върху който Ford се фокусира, е обучението на потребителите и борбата с дезинформацията.
"Нашата работа е наистина да помагаме и да образоваме клиентите, за да им помогнем да видят, че електрическото превозно средство е чудесен избор за мнозина", обяснява Палмър, добавяйки, че 2025 г. ще бъде "ключова година", тъй като Ford се стреми да направи своето EV подразделение печелившо.
Вицепрезидентът на автомобилния гигант не се притеснява да рекламира работата на автомобилния производител за привличане на потребители. Това включва Power Promise на Ford, който гарантира, че клиентите, които наемат или купуват Ford EV, получават безплатно зарядно устройство, което могат да вземат у дома и да бъде инсталирано от експерт безплатно. То също така включва разнообразие от модели, няколко от които са оборудвани да изминават повече от 300 мили без презареждане.
Палмър е основател на Team Edison на Ford, който произведе най-продавания SUV - Mustang Mach-e, е ентусиазиран от уникалните възможности, които могат да предложат само EV и свързаните превозни средства.
"Като инженер, едно от нещата, които обичам в електрическите превозни средства, са функции, които никога преди не са били възможни - като осигуряване на възможност за извеждане на енергия от вашия пикап, независимо дали е на отдалечен строителен обект или за оказване на помощ в случай на метеорологично събитие. Или пък възможността да захранвате дома си, когато електричеството спре, с инвертор, инсталиран в дома ви.", дава примери Дарън Палмър.
Той лично кара електрически пикап Ford F-150 Lightning и не е ходил на бензиностанция от години.