Както Porsche, Lamborghini и Aston Martin пред нея — и всички други мейнстрийм производители — Ferrari влиза в SUV бизнеса, пише The New York Times.
Purosangue (породист, чистокръвен от италиански) не се очаква преди 2022 г. Но традиционалистите в автомобилните среди вече скърцат със зъби. Те не смятат, че Ferrari, застанала високо в автомобилния свят, има нуждата да се навежда, за да гони прищевките на потребителите от Америка до Китай.
Това е компанията, чиито спортни автомобили са толкова ексклузивни, че те често повишават стойността си в момента, в който бъдат изкарани от завода — когато новият им собственик е внимателно проверен от Ferrari и дилърите на компанията и е получил позволението да купува. Този процес изглежда толкова византийски и мистериозен като аудиенцията с друга италианска икона, чийто адрес е Ватикана, а не Маранело.
Едно класическо Ferrari струва колкото теглото си в акции на Tesla, а митичното 250 GTO е най-скъпият автомобил в историята. Модел от 1963 — един от общо 39 — бе продаден за $70 млн. през 2018 г. Същата година друг модел от 1962 г. смени собственика си срещу $48,4 млн.
Автомобилите на Ferrari се превръщат в класики с причина. Но за да остане компанията на повърхността през 2021 г., са нужни промени. И макар че производителят не навлиза в мейнстрийма в никакъв случай, разширяващата се гама подсказват, че компанията е готова да се адаптира.
В продължение на десетилетия Ferrari изпълняваше мисията, заложена от Енцо Ферари. Мениджърите все още първо се питат "Какво би направил Енцо?", а след това действат. Често той е казвал, че компанията трябва да произвежда по-малко автомобили, отколкото може да продаде. Какво друго е казвал? Никога, никога няма да произведе автомобил с четири врати. А SUV модел би бил просто немислим.
Измежду фанатичните аукциони за класическите модели и яростната борба за достъп до новите, човек би сметнал, че Ferrari иска да запази имиджа си. Но Енрико Галиера, главен маркетинг директор на компанията, казва, че "прекомерно" дългите списъци с чакащи клиенти означават, че Ferrari трябва да разшири гамата си и да предприеме по-"приобщаващ" подход.
"Честно казано, не искаме да държим семейството на Ferrari малко", казва той. В идеалния вариант "повече хора ще могат да се радват на емоцията Ferrari — не само да притежават автомобилите, но да бъдат част от нещо специално".
Ход в тази посока е Ferrari Roma, което, по сметки на Галиера, ще е първото Ferrari на 70% от купувачите. Не само защото е "едва" $222 620, а защото е и по-практично с четири места, повече място за багаж и по-прощаващо окачване.
Друг нов модел, SF90 Stradale, ще трябва да помогне на компанията да се справи с предизвикателствата, пред които е изправен всеки производител на спортни автомобили. Първият плъгин хибрид на компанията е наследник на хибридното LaFerrari.
Stradale е най-бързият автомобил в историята на Ferrari (с разрешение да се движи по обществените пътища) и има 986 к.с. и три електрически мотора, които да помогнат за намаляване на емисиите от бензиновия V8.
Purosangue, на хартия, ще е най-привлекателният за масите модел. И като такъв представянето му ще бъде сред най-големите предизвикателства в историята на компанията, според Галиера.