Новите автомобили в Европа стават средно с 1 см по-широки на всеки две години. Това сочи проучване на Transport & Environment, в което се твърди, че тенденцията ще продължи поради нарастващите продажби на SUV автомобили.
Около половината от продадените нови автомобили вече са твърде широки за минималното място за паркиране на улицата в много страни. Париж може да бъде първата голяма европейска столица, която ще се справи с тази тенденция, ако гражданите одобрят по-високи такси за паркиране на SUV по време на референдум, който ще се проведе следващия месец.
Средната ширина на новите автомобили се е увеличила до 180,3 см през първата половина на 2023 г. спрямо 177,8 см през 2018 г., установява изследването.
Новите автомобили в ЕС подлежат на максимална ширина от 255 см, като автобусите и камионите. Според анализаторите, ако ограничението на ширината на ЕС за автомобили не бъде преразгледано и градовете не наложат по-високи такси за паркиране, големите SUV и пикапи ще продължат да се разширяват до тавана, предназначен за камиони.
Джеймс Никс, мениджър политика за превозни средства в T&E, отбелязва, че: "Автомобилите стават по-широки от десетилетия и тази тенденция ще продължи, докато не поставим по-строги ограничения. В момента законът позволява новите автомобили да бъдат широки колкото камионите. Резултатът е големи джипове и пикапи в американски стил, паркиращи по нашите улиците и застрашаващи пешеходци, велосипедисти и всички останали на пътя."
Сред първите 100 модела през 2023 г. 52% от продадените превозни средства са били твърде широки за минималното определено място за паркиране на улицата (180 см) в големите градове, включително Лондон, Париж и Рим, установява още изследването. Паркирането извън улицата вече е трудно дори за средната нова кола (широка 180 см), докато големите SUV вече не се побират. С ширина около 200 см, SUV автомобилите оставят твърде малко място за влизане и излизане на пътниците в превозните средства в типичните извънулични пространства (240 см).
Ръстът в размерите е силно изразен сред големите SUV: в най-фрапиращите случаи Land Rover Defender е нараснал с 20,6 см, а Mercedes X5 с 6 см само за шест години. През 2023 г. Volvo стана с 4,1 см по-широк със своя EX90. Производителите на автомобили използват този растеж на най-големите SUV, за да увеличат и ширината на превозните средства в средния и компактния сегмент.
Тенденцията към по-широки превозни средства намалява пътното пространство, налично за други превозни средства и велосипедисти, докато паркираните автомобили допълнително навлизат в пешеходните пътеки. По-широките конструкции също така позволяват допълнително повишаване на височината на превозните средства, въпреки че данните за катастрофи показват, че увеличение с 10 см на височината на предните части на превозните средства носи 30% по-висок риск от смъртни случаи при сблъсъци с пешеходци и велосипедисти.
Няколко европейски града вече въведоха по-рестриктивни правила за паркиране на SUV. Париж е най-новият и най-големият европейски град, който се справя с тенденцията за по-големи автомобили и призова гражданите да гласуват дали таксите за паркиране трябва да бъдат утроени за особено тежки автомобили. Скорошно проучване на кампанията за чисти градове установи, че около две трети от парижани подкрепят по-високи такси за паркиране на големи, тежки и замърсяващи превозни средства. Ако бъдат одобрени, новите мерки във френската столица ще бъде създаден важен прецедент за много други европейски градове, които обмислят подобни промени.
projekt
на 01.02.2024 в 09:51:17 #2институциите в България създават проблем и след това обвиняват гражданите че са безотговорни и всъщност те са виновни за тези проблеми. например за София. приеха планове в които всеки "инвеститор" може да построи офис сграда или МОЛ където си поиска. няма значение дали е подходящо или не. ето днес си живееш и паркираш пред блока без проблем, утре до теб строят нова офис сграда с 1000 работници но с 50 паркоместа. идват клиенти, куриери, служители с коли...всеки паркира пред твоя блок и ти няма къде да паркираш и почваш да мърмориш. тогава излиза кмета и ти заявява че всъщност си виновен ти, защото има изградено удобно метро и е по добре ти да си продадеш автомобила и да ползваш метрото. накрая си виновен ти. не е виновна общината че е издала разрешително за строеж. вижте в какво се превърна бул. Черни връх - кочина. МОЛ Парадаиз който направиха.....***. хубав магазин, ама на грешното място. вечер е ужас. задръстване, задръстване. ама видите ли хоата от квартала са виновни че имали много коли. така че общо взето проблемите и решенията идват от администрацията. явно БГ администрацията е основно 80% калинки, а на другите 20% просто не им пука. ходят да си вземат заплатата и това е. то не бяха ремонти на ремонти. то не бе чудо. когато създадоха синя и зелена зона, идеята бе да се строят подземни и надземни паркинги центъра за да се облекчи паркирането. я кажете за толкова години колко паркинга се построиха....... но иначе Фандъкова се хвалеше как ще строи, как ще прави....как метрото решавало проблеми. да, за едни и решава за други създава. аз където живея след като пуснаха метрото и при нас стана "ужас". хората идват, паркират, оставят си колите, вечерта идват и си иги взимат и се прибират кой от където е. добро решение за да не влизат в центъра на София. а аз като се прибера и няма къде да паркирам и паркирам в "зелените площи" е проблем. и това защо? защото общината не създаде буферни паркинги за ползващите метрото. но в крайна сметка аз съм виновен и лош че мрънкам срещу доброто метро и добрата администрация. аз за толкова години не съм чул и видял някой от администрацията да ползва това добро метро. всички ползват колите си и паркират на служебен паркинг който ние плащаме чрез данъците си. уж много добро метро а Фандъкова ходеше с шофьор. нови кмет и то. защо не слязат от служебните си автомобили и да се возят в градския транспорт и метрото. нали е много добро. да си продадат колите и да дадат пример. иначе става като оня скеч на комиците "дайте да дадете"
Justice for ALL
на 31.01.2024 в 19:48:00 #1Да, нчкои хора си мислят, че хората обчат да карат тополинки с еднолитрови двигатели. То и по Европата е така. Няма място да си сложиш един нормален автомобил. Само в САЩ местата са нормални.