Двама швейцарски братя се стремят да върнат страната си на картата на автомобилостроенето, като съживят автомобилна класика от 50-те години на миналия век с електрически привкус.

Оливър и Мерлин Уботер пуснаха на пазара нова версия на микроавтомобила, моделиран на BMW - Isetta bubble car, този път с четири колела, а не с три.

Новият Microlino заменя стария бензинов двигател с 12,5 киловатов електрически двигател, което му осигурява пробег до 230 км (143 мили) и максимална скорост от 90 км в час.

Неговото леко тегло (496 кг) и малък размер (2,5 метра дължина) намаляват въздействието на автомобила върху околната среда и улесняват паркирането в малки пространства, каза Оливър Уботер, главен оперативен директор в Microlino AG.

"Идеята беше да създадем алтернатива на конвенционалните автомобили. Microlino прави това много по-добре от велосипедите - защитен е от атмосферни влияния, имате място за товари, можете да се возят двама души, седнали един до друг", каза Уботер пред Ройтерс.

"Тъй като е по-малък от конвенционалната кола, за направата му е нужен по-малко материал, освен това има по-малка батерия, което означава, че използва по-малко електричество", добави брат му Мерлин. "Така че екологичният отпечатък е около една трета от конвенционалната електрическа кола."

До момента са направени повече от 35 000 поръчки за Microlino, който се произвежда в Италия и струва 16 195 долара.

По-известна с шоколада, часовниците и банкирането, Швейцария наистина имаше автомобилна индустрия в началото на 20-ти век с отдавна забравени марки като Ajax, Fischer и Turicum.

Skoda ускорява пускането на три нови електрически автомобила

Skoda ускорява пускането на три нови електрически автомобила

Те ще бъдат евтин градски автомобил и два нови електрически кросоувъра

Високите производствени разходи и малкият вътрешен пазар обрекоха този вид бизнес, въпреки че Швейцария е домакин на някои нишови производители.

"Идеите могат да се развиват в Швейцария, маркетингът се извършва тук, но масовото производство е някъде другаде. Microlino е последният пример за това", каза Даниел Гайсман от Швейцарския транспортен музей в Люцерн.

"Има пазар за такава кола", каза той. "Поразително е и е забавно."

Microlino

Източник: Microlino

Microlino