Надпреварата за производството на по-добра батерия за електрически автомобили се насочва към силиция, като няколко компании работят върху създаване на материал, който може да удължи пробега и да намали производствените разходи.
Около 500 000 електрически автомобила бяха продадени по света през 2016 г., а броят се очаква да скочи 7 пъти до 2022 г., според Американската енергийна информационна администрация, цитирана от Reuters.
Това увеличение се очаква да бъде подпомогнато от правителствата, които се стремят към намаляване на емисиите чрез забрана на бензиновите и дизеловите автомобили. Много от шофьорите все още са недоволни от високата цена на електрическите автомобили и малкия им пробег, ограничен до едва няколкостотин километра.
Но ако се използва масово в батериите на електромобилите, силицият може помогне за по-дълго и успешно съхранение на енергията.
Базираната в Калифорния Sila Nanotechnologies планира технологията й да достигне до над един милион електрически батерии до средата на следващото десетилетие, казва в интервю за Reuters главният изпълнителен директор Джийн Бердичевски.
Силицият има по-висока енергийна плътност от графита, който традиционно се използва като част от анодите на акумулаторите. Батериите се състоят от анод и катод, техните положителен и отрицателен полюси, между които протича електрически ток.
Sila, която започва развитието си в лаборатория в Технологичния институт в Джорджия, заяви, че е разработила технология, която може изцяло да замени графита, като по този начин ще увеличи капацитета и пробега.
Изследователи от Университета Vrije в Брюксел изчисляват, че използването на силиций може да намали цената на киловатчас при електромобилите с 30%.
Sila има за цел да пусне своите силициеви продукти в производство през следващата година. Клиентите на компанията вече включват BMW и Amperex Technology Limited, най-големият производител на батерии в света.
2023-та е годината, в която Sila планира да бъдат пуснати на пазара първите автомобили с новата технология. За да има влияние в автомобилната индустрия, компанията трябва да работи върху достигането капацитет от много гигават часове, според Бердичевски, бивш инженер в Tesla, който помогна за проектирането на модела Roadster.
Докато продуктът на Sila замества изцяло графита, производителят на канадски графитен материал Elcora Advanced Materials е една от много компании, работещи за повишаване на капацитета на графитните анодни прахове чрез добавяне на силиций.
"Имахме много дискусии с производителите на литиево-йонни батерии и всички те изучават силиций, поръсен върху графитните електроди", казва Шейн Бети, главен технологичен директор на Elcora.
Белгийската група за технологии за материали и рециклиране Umicore, водещ играч в разработката на химикали за електромобили от никел-манган-кобалт (NMC) също започна проучване на използването на повече силиций в батериите.
"Има много потенциална стойност за индустрията на производството на батерии при развитие на тези открития", каза Марк Гринберг, главен изпълнителен директор на Umicore. "Затова искаме да сме на пазара."