Делът на Volkswagen Group и Toyota Motor на най-големия автомобилен пазар в света - този в Китай, се е свил през миналата година, съобщава "Ройтерс", като цитира данни от индустрията. Причината - традиционните международни производители на автомобили отстъпват позиции на местните си конкуренти.
Двете съвместни предприятия на VW в Китай с компаниите FAW и SAIC заемат общ дял от 14,2 % по отношение на продажбите през 2023 г., което е спад спрямо 14,8 % през 2022 г., според данни на Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA). Продажбите на SAIC VW и FAW VW включват марките VW, Audi и Jetta.
Съвместните предприятия на Toyota в Китай с GAC и FAW държат общ дял от 7,9%, в сравнение с 8,6% през 2022 г.
За сравнение, китайският гигант при електромобилите BYD, който детронира Tesla през четвъртото тримесечие, оглави родния си пазар с 12,5% дял в сравнение с 8,8% през 2022 г.
Въпреки че китайските предприятия на VW и Toyota бяха сред 10-те най-големи автомобилни производители по продажби през миналата година, те не са в Топ 10 при EV возилата. BYD и Tesla са най-големите производители на превозни средства с алтернативно задвижване в Китай.
Миналата година доставките на Volkswagen на електрически автомобили с батерии нараснаха с 23,2% до 191 800 в Китай, докато общите продажби нараснаха с 1,6% до 3,2 млн. автомобила.
Германският автомобилен производител залага на местни партньорства, които да му помогнат в надпреварата в страната. През юли той сключи сделка с Xpeng, един от по-малките китайски производители на електромобили. Освен това VW планира да извади достъпна EV платформа специално за китайския пазар.
Toyota, въпреки че избегна удара, който други японски автомобилни производители като Nissan Motor и Honda Motor понесоха в Китай, също е изправена пред нарастваща конкуренция на пазара.
Цифрите са пример за това как чуждестранните производители на автомобили в Китай отстъпват на местните си конкуренти и се борят да наваксат изоставането си в прехода към електрически превозни средства в условията на жестока ценова война и забавящо се търсене, тъй като икономическото възстановяване на страната след края на COVID-19 се забавя, отбелязва агенцията.