През последното десетилетие дигитализацията се превърна във входната врата за почти всеки бизнес по света. Тази трансформация на технологиите и човешкото поведение засили способността ни да се адаптираме дори към една глобална пандемия, в каквото живеем в момента, пише в свой анализ за Forbes Бриджит Пери, която е маркетинг директор на Contentful - водеща платформа за дигитално съдържание.
През белязаната от Covid-19 2020 г. дигитализацията беше единственият вариант за много бизнеси да продължат да съществуват. Фирмите, които предлагат най-много дигитални услуги са били много по-добре подготвени. И разбира се, изцяло дигиталните платформи като Google, Amazon, Facebook и Instagram. А всички останали? Те трябваше да се адаптират.
Изцяло дигитални компании с онлайн фокус, който е насочен директно към потребителите като Casper, Warby Parker и Dollar Shave Club, привлякоха към себе си още повече клиенти по време на кризата и пандемията, в които живеем.
В същото време традиционни търговски марки като IKEA увеличиха и подобриха дигитализацията като начин за противодействие на затварянето на физически търговски площи.
Дигитализацията вече не е приятно допълнение, а може би е най-важната съставка за повечето бизнеси
Типични примери за това са модните гиганти Adidas и Nike, за които до скоро електронната търговия беше само добавка към основния им бизнес, състоящ се от физически магазини. Днес обаче приложенията Nike"s Run Club и Adidas Training са в основата както на продажбите, така и на привличането на нови клиенти. Конкурентът Reebok от своя страна си постави за цел да удвои онлайн продажбите до 2025 г.
Адаптацията на затворените бизнеси
Пандемията затвори много успешни бизнеси в цял свят. Един пример за това са фитнес залите, на много от които им се налага да отварят и затварят залите си буквално за една нощ. Същото важи за ресторанти, барове, зали за спорт и изкуства и какво ли още не. От март 2020 г. до април 2021 г. в този сегмент оцеляха финансово най-адаптивните. Заведенията, които предлагат доставки за вкъщи и фитнесите и залите, които стартираха онлайн класове на живо. Разбира се, чрез абонаментни приложения.
Скорошно проучване на Salesforce в САЩ показва, че 70% от американските потребители очакват бизнесът да е дигитално адаптиран. 73 на 100 са готови да заменят дадена марка или услуга с друга - в случай, че е по-добре позиционирана онлайн.
Живеем във време, в което адаптивността на бизнеса е от ключово значение не просто за неговия успех, а изобщо за оцеляването му. В този ред на мисли е много важно колкото се може повече компании да преминат към дигитализация на услугите си. И не просто да я имат. В повечето случаи тя трябва да е водеща.