След като еврото падна до най-ниското си ниво спрямо долара от повече от година, подтикнато от президентската победа на Доналд Тръмп, определени европейски компании се оказват в позиция за неочаквани печалби.
Това са фирмите с високи приходи зад Океана и ниска експозиция на активи там, пише Euronews в свой материал.
Нов пейзаж
Победата на Тръмп, съчетана с републиканския контрол върху Конгреса, проправи път за потенциална промяна в политиката във Вашингтон: по-високи мита, увеличени разходи за отбрана и преоценка на помощта за други държави.
Bank of America открои в свой анализ група европейски компании, уникално позиционирани да се възползват от по-силния долар. Тези фирми предлагат на европейските инвеститори както хеджиране срещу слабостта на еврото, така и буфер срещу несигурностите на политическите промени в ерата на Тръмп.
Европейските компании, които получават значителна част от приходите си от Съединените щати, но поддържат относително ниска експозиция на северноамерикански активи, обикновено се представят добре, когато доларът укрепва.
Този дисбаланс между приходи и активи позволява на тези компании да се радват на увеличение на приходите от северноамерикански продажби, като същевременно минимизират експозицията към нарастващите разходи в долари за активи.
Да говорим с имена
Това са петте компании, които според BoA са в най-добра позиция в новата геополитическа ситуацията:
Novo Nordisk: Датският фармацевтичен гигант е начело на списъка с 59% дял на Северна Америка в приходите и без материални активи там. Компанията е добре защитена от оперативните разходи, базирани на долара, и може да се възползва от печалбите от конвертирането на валутата.
British American Tobacco: BAT заема второ място с 44% дял от продажбите си в Северна Америка и без материални активи в региона, което ѝ позволява да се възползва от силния долар, без да изпитва натиск върху разходите, деноминирани в долари.
Ferrovial: Испанската инфраструктурна фирма получава 36% от приходите си от Северна Америка, като няма материални активи в региона, което я прави силно чувствителна към печалбите от долара, без да е изложена на разходи, свързани с активите.
Beiersdorf: Известна с марки като Nivea, тази германска компания генерира 26% от приходите си в Северна Америка, но няма материални активи в Съединените щати.
Kongsberg: Норвежката фирма за отбранителни и морски технологии реализира 24% от приходите си в САЩ, но само 3% от активите ѝ са там.
Ето и Топ 15 европейски компании, облагодетелствани от по-силния долар
Тикер | Име | Сектор | Държава | Продажби в Северна Америка (% от общите продажби) | Материални активи в Северна Америка (% от общите активи) | Продажби (%) минус активи (%) |
---|---|---|---|---|---|---|
NOVOB DC | Novo Nordisk | Здравеопазване | Дания | 59 | 0 | 59 |
BATS LN | BAT | Храни, напитки и тютюн | Великобритания | 44 | 0 | 44 |
FER SM | Ferrovial | Строителство и материали | Испания | 36 | 0 | 36 |
BEI GR | Beiersdorf | Магазини за потребителски стоки | Германия | 26 | 0 | 26 |
KOG NO | Kongsberg | Индустриални стоки и услуги | Норвегия | 24 | 3 | 21 |
GLB ID | Glanbia | Храни, напитки и тютюн | Ирландия | 81 | 61 | 20 |
BARN SW | Barry Callebaut | Храни, напитки и тютюн | Швейцария | 34 | 16 | 18 |
NESN SW | Nestle | Храни, напитки и тютюн | Швейцария | 35 | 21 | 14 |
HO FP | Thales | Индустриални стоки и услуги | Франция | 14 | 0 | 14 |
DGE LN | Diageo | Храни, напитки и тютюн | Великобритания | 40 | 27 | 13 |
CPG LN | Compass | Потребителски продукти и услуги | Великобритания | 68 | 56 | 12 |
AZN LN | AstraZeneca | Здравеопазване | Великобритания | 45 | 34 | 11 |
LISN SW | Lindt & Spruengli | Храни, напитки и тютюн | Швейцария | 41 | 30 | 11 |
SCAB SS | Svenska Cellulosa | Основни ресурси | Швеция | 11 | 0 | 11 |
UPM FH | UPM-Kymmene | Основни ресурси | Финландия | 13 | 3 | 10 |