Родината ви се нуждае от вас. Това казват френските корпорации на инженерите и математиците, които от години посвещават таланта си на Силициевата долина и други места.

Стартъпи като услугата за споделяне на пътувания с автомобил Blablacar и онлайн търговеца Showroomprive търсят френски емигранти, чиито брой нараства в международен план, предаде Bloomberg.

С подкрепата на производителя на луксозни стоки LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE те пътуват от Лондон до Сан Франциско, за да се опитат да спечелят кандидати, като ги уверяват, че няма причина следващата Uber Technologies Inc. да не може да дойде от Франция. Групата им, наречена "ReviensLeon" или „Върни се, Леон" иска да прекрати усещането, че Франция е добра за образование, но лоша за бизнес.

Всяка година повече от 276 000 студенти, изучаващи наука, математика и изчисления, завършват френски университети, които се нареждат сред най-добрите в света - като Екол политекник и Висшата нормална школа (Ecole Normale Supérieure). Google Inc., Apple Inc. и Microsoft Corp. са на върха на купчината световни технологични компании, за които младежите искат да работят, според изследване на Trendence.

„Искаме да изкореним идеята, че ако не си американец, няма да успееш на върха на глобалната технологична хранителна верига. ReviensLeon не се отнася задължително за работа във Франция, а за подпомагане на растежа на френските компании", посочва Людовик Льо Моан, главен изпълнителен директор на Sigfox - фирма за построяване на евтина глобална безжична мрежа за интернет.

След като събра 115 млн. долара през февруари от инвеститори като японската NTT Docomo Inc., компанията Sigfox търси софтуерни разработчици и мениджъри по продажби. Blablacar е пуснала обяви на портала ReviensLeon за уеб дизайнери, анализатори на бази данни и различни инженери, а LVMH се насочва към специалистите по онлайн търговия и онлайн мениджъри.

„Проблемът на Франция е липсата на гъвкавост, което е лошо за технологичните компании. Страната е отлична по иновации, но трябва да се отървем от препятствията, които спират икономическото възстановяване", заявява Дидие Ламоше, главен изпълнителен директор на Oberthur Technologies, компания за осигуряване на защита на софтуер. Тя предвижда първичното ѝ публично предлагане да е най-голямото за европейските технологии през тази година.

Според данните на Националната статистическа служба Insee броят на френските граждани, напуснали родината си, се е удвоил до 120 000 през 2013 г. спрямо 60 000 през 2006 г.

Все пак обаче има поводи за оптимизъм. Френските стартъпи са получили около 1 млрд. евро рисков капитал през третото тримесечие на годината. Това е със сто милиона евро повече от парите, които Великобритания е събрала за цялата изминала година.

„Париж става все по-атрактивно място за правене на бизнес. Това е очевидното място за първичното ни публично предлагане, тъй като се стремим да се разгърнем и на нови пазари", казва Тиери Пети, един от главните изпълнителни директори на онлайн търговеца Showroomprive.