Италия, въпреки че има една от четирите големи модни столици в света, не е официално призната със своите марки за красота, както Франция и Обединеното кралство са известни от десетилетия. Но козметичната компания Kiko Milano буквално поставя Италия на картата на красотата със стотици магазини в десетки страни. А скоро ще присъства и у нас.
Популярната италианска козметична компания KIKO Milano планира да стъпи на българския пазар. Fais Group обяви, че ще отвори два магазина в София през лятото на 2023 г., става ясно от съобщение на компанията в Linkedin.
Проверка на money.bg показа, че реклами за двата обекта на веригата са поставени в столичните молове Serdika Centre и Paradise Centre.
"Чрез стратегическо установяване на силно присъствие в търговски зони и популярни молове, Kiko Milano затвърждава позицията си на основен играч в индустрията за красота в множество страни", коментираха от компанията.
Продуктите на KIKO Milano се разпространяват в Гърция, Кипър, България и скоро в Румъния ексклузивно от Fais Group.
KIKO Milano е създадена и основана през 1997 г. от Антонио Перкаси и реализирана от неговия син Стефано, като в момента марката се ръководи от Симоне Доминичи, глобален главен изпълнителен директор на KIKO Milano.
Слуховете гласят, че името е избрано, защото "компанията харесва универсалната привлекателност на марката Kiko. Това е име, което работи в световен мащаб."
През 2005 г. компанията отваря първия си магазин в Италия. През следващите четири години, между 2006 г. и 2009 г., тя се ребрандира като самостоятелна организация и преживя значителен растеж. От 2010 г. до 2015 г. компанията се разшири извън Италия в международен план. Kiko отваря магазини в Португалия, Франция, Обединеното кралство, Русия, Швейцария и Австрия, преди да навлезе в САЩ.
Kiko има голямо присъствие в социалните медии, с над 5 милиона последователи във Facebook и 5.6 милиона последователи в Instagram.
Трансформацията на марката преминава от верига магазини към глобална марка за красота. "Когато сте марка, имате нужда от цел и нашата цел е да обогатим самочувствието и увереността на хората и искаме да я направим достъпна за всички. Висококачествени, премиум продукти, но достъпни за всеки", каза Симоне Доминичи, глобален главен изпълнителен директор на KIKO Milano в интервю за Arabian Business.
Начинът, по който продуктите на KIKO Milano са достъпни за всеки, е комбинация от висококачествени продукти, почти 100 процента, от които са произведени в Италия. Наред с висококачествените продукти, марката се фокусира и върху обучени "съветници за красота" в магазините. Прихващането на тази концепция се оказва успешно за марката.
Доминичи подчертава, че има три неща, които KIKO притежава, за разлика от другите марки. Първото е, че марката е най-големият и най-успешният посланик на италианската култура на красотата. Според него, италианската култура за красотата е комбинация от висококачествен продукт, стил, дизайн, майсторство и иновация.
Вторият фактор е комбинацията от висококачествени продукти с първокласно изживяване, първокласни консултанти и предоставяне на тази услуга на широката публика, "и чувствам, че това е нещо, което наруши правилата. Правилата преди бяха или си лукс, или си за всички. Това, което направи KIKO е да докаже, че всеки заслужава луксозно изживяване.", подчерта Доминици.
Начинът, по който марката се опитва да направи лукса достъпен за всички, е като премахва търговците на едро и доставя продуктите директно на клиентите чрез модела директно към клиента (D2C).