Германският бизнес е не е бил толкова песимистичен за един от най-големите си пазари от години, пише Bloomberg. Изследване сред над 500 компании, които работят в Китай, показва, че само една четвърт от тях очакват да постигнат или надхвърлят бизнес целите си тази година. Над 80 процента от тях казват, че усещат ефекта от търговската война между Съединените американски щати и Китай.
Резултатите подчертават експозицията на най-голямата европейска икономика към проблемите в Поднебесната империя. Растежът в азиатската страна се забави до най-ниския си темп от почти три десетилетия заради слабо вътрешно търсене и партийна повеля за намаляване на задлъжнялостта. Продажбите на автомобили са напът да запишат спад за втора поредна година след две десетилетия на експанзия, което удря особено силно германските компании.
Миналия месец Volkswagen намали прогнозата си за доставки на автомобили през 2019 г. заради по-бързия от очаквания спад на световните пазари и невиждания спад в Китай. Производителят на Mercedes-Benz издаде две предупреждения за печалбата.
Според изследването, цели 38 процента от компаниите очакват влошаване през тази година и 28 процента през следващата. През 2018 г. техният дял бе едва 15 процента.
Несигурността и забавянето на търговията избутаха Германия на ръба на рецесията. През второто тримесечие на 2019 г. германската икономика се сви с 0,1 процента, а анализаторите предричат, че през третото тримесечие ще има подобен спад. Официалните данни се очакват на 14 ноември.
В продължение на три десетилетия растящото търсене в Китай на германски коли, оборудване и други бяха силен двигател на растежа на най-голямата европейска икономика, коментира и Reuters. Този двигател обаче започва да губи мощ.
Макар търговията с Китай да е малка част от икономиката на стойност $3,4 трилиона, тя бе един от малкото компоненти на БВП, на които Берлин можеше да разчита да растат всяка година.
Сегашното забавяне вече се усеща ясно. Семейният доставчик на автомобилни части Brose Group съкрати 2 000 души миналия месец, като посочи, че сред основните причини е намаленото търсене в Китай.