Рекламните приходи от социалните мрежи в световен мащаб ще нараснат от спечелените 4,70 млрд. долара през 2012 г. до 11 млрд. долара през 2017 г., според новите прогнози на анализаторската компания BIA/Kelsey. Анализаторите отдават този ръст както на разпространението на местни марки, така и на развитието на малкия и среден бизнес.

Тази тендинция се забелязва ясно и у нас, където Facebook се е превърнал в основeн рекламен канал за малките и средни предприятия. Това сочат данните на най-успешната агенция за Facebook маркетинг в България BeShared.

"Facebook все повече ще измества традиционните рекламни канали. Нарастването на популярността на социалната мрежа даде невероятната възможност на малките предприятия да развиват своя бизнес чрез достъпна реклама. Повечето собственици на малки и средни компании вече осъзнават стойността на услугите на Facebook, който бързо се превърна в основен рекламен канал на тяхната марка", казва Борислав Айтов, изпълнителен директор на BeShared.

Причините за разрастването на пазара са няколко. Първо рекламата във Facebook през 2012 г. е отбелязала 22% ръст на възвращаемост на инвестициите, показва скорошно изследване на най-големия в света технологичен уебсайт Mashable.

„Останалите са ефективната и рентабилна целева реклама, която социалната мрежа осигурява. Facebook е единственият рекламен канал, който позволява точно таргетиране на вида на аудиторията, до която искате да достигнете. Това е изключително ценно за малкия бизнес, който все повече търси услугите ни", казва Айтов.

Според него търсенето на Facebook маркетинг в следващите 4 години ще се увеличи с поне 80%, следвайки световните тенденции в тази област. „Собствениците на малък и среден бизнес в България се обръщат към нас, тъй като кампаниите в социалната мрежа са лесно измерими и дават бързи резултати. На малък пазар като нашия бързината е основно конкурентно предимство. Освен това рекламните кампании във Facebook позволяват лесна комуникация с публиката", споделя още той.