Tesla ще увеличи производството си на някои авточасти в гигазавода си на стойност 2 млрд. долара в Китай, предаде Reuters, позовавайки се на документи, предоставени от местните власти. Целта на управляваната от Илън Мъск компания е да оптимизира веригата си на доставки на фона на проблемите пред автомобилния отрасъл.

Първите седани Model 3 напуснаха завода в Шанхай още през декември миналата година, а сега тя ще увеличи производството на батерии, електромотори и системи за управление. Въпреки че за повечето компоненти липсват данни, при охладителните системи, предпазващи батериите от прегряване, ръстът на продукцията ще е с 50% - от 150 до 260 хил. броя годишно.

Panasonic напуска соларния бизнес с Tesla?

Panasonic напуска соларния бизнес с Tesla?

Какво е бъдещето на общото предприятие за автомобилни акумулатори на гигантите?

Причината е, че към края на миналата година 70% от частите, използвани за колите за най-големия автомобилен пазар в света, бяха внасяни в Китай. А таргетът, който от Tesla ще се опитат да постигнат, е да произвеждат всички отделни части за моделите си в самия Китай до края на 2020 г.

Освен авточастите, от компанията ще увеличат и производството на Model 3, като в момента вече се създават линиите за новите коли. Първоначалната цел е те да достигнат 150 хил., а след това - 250 хил. годишно, като трябва да стартира и производството на Model Y. Глобално Tesla трябва да произвежда общо 250 хил. електромобила до края на 2020 г.

Същевременно въпреки че епидемията от коронаиврус се отрази и на компанията, като работата на завода в Шанхай беше прекъсната, Илън Мъск обяви, че паниката покрай заболяването е "тъпа" в туит. В последствие той защити тази си позиция, като посочи, че заболеваемостта от вируса е "преиначена".

Независимо от определенията, които соченият за "визионер" предприемач използва, епидемията подпомогна срива на автомобилните продажби в Китай. Те спаднаха с 80% на годишна основа през февруари.