21% спад на печалбата през първото тримесечие на годината отбелязва автомобилният производител Hyundai. Основна причина за това са намалели продажби в Китай заради политическото напрежение в региона и сервизните акции в САЩ.
В Поднебесната империя продажбите спадат с 14% в резултат на антикорейските настроения заради решението на Сеул за разполагане на противоракетна система на САЩ - действие, което разгневи Пекин.
Част от спада се дължи и на голямата сервизна акция в Северна Америка и Южна Корея, засегнала 1.5 милиона автомобили с проблеми в двигателите. Тя е коствала на Hyundai 177.4 милиона долара.
Компанията записва 13-а поредна година на спад на приходите, което подчертава проблемите пред нея. Hyundai се опитват да спечелят клиенти с моделна гама, в която основно присъствие имат седаните, докато в момента растат силно продажбите на SUV модели в глобален мащаб.
Южнокорейският производител се нарежда на пето място в света заедно с филиала си Kia Motors. По данни на компанията през първите три месеца на годината двете марки записват нетна печалба от 1.33 трилиона вона (1.18 милиарда долара).
Приходите от продажби от януари до март пък са донесли 23.37 трилиона вона (20.7 милиарда долара).