През първото тримесечие на 2023 г. пивоварният концерн Anheuser-Busch InBev (AB InBev) - който се смята за най-големият производител на бира в света - увеличи нетната си печалба впечатляващите 17 пъти на годишна база, до 1,64 милиарда долара, при 95 милиона долара година по-рано.
Приходите на компанията са нараснали до 14,21 милиарда долара спрямо 13,24 милиарда долара година по-рано, включително поради ценообразуването и акцента върху премиум продуктите, се казва в изявление на команията, пише Интерфакс.
Същевременно продажбите на компанията във физическо изражение са се увеличили едва с 0,9%. Предварителвата консенсусна прогноза, представена от самата компания, предполагаше растеж на приходите от 9,9%, а на физическите продажби - с 1%. Коригираната EBITDA се повиши с 14% до 4,76 милиарда долара.
По-конкретно, във физическо изражение в Северна Америка продажбите на бирите на AB InBev са намалели с 1%, в Южна Америка - с 0,2% и в Централна Америка - с 0,1%. В региона, включващ Европа, Близкия изток и Африка, е регистрирано намаление на обемите от 1%. В Азиатско-Тихоокеанския регион обаче, пивоварният концерн през първото тримесечие отчита увеличение на продадените обеми бира с 9%.
За цялата 2023 г. концернът Anheuser-Busch InBev потвърждава очакванията си, EBITDA да нарасне с 4-8%, като приходите ще нарастват с по-бързи темпове, се казва в изявление на компанията.
От началото на годината пазарната капитализация на AB InBev е нараснала с 4,5%, до 115,49 млрд. долара.