Продажбите на Hyundai Motor на глобално равнище са се понижили до най-ниската си стойност от десетилетие през февруари, след като епидемията от коронавирус се превърна в допълнителен удар срещу и без това изправената пред сериозно понижаване на търсенето автомобилна индустрия.
Според предварителните данни на компанията, тя е продала общо малко над 275 хил. лекотоварни автомобила, което е спад от над 13% на годишна основа. За последен път корейският производител е отчел по-сериозен спад през февруари 2010 г.
Hyundai е петият по големина автомобилен производител на света и е първият, който оповести данни за продажбите си сред големите концерни. Китайските и американските компании тепърва ще представят резултатите си в следващите седмици.
Южна Корея вече се превърна в страната с най-голям брой заразени жители извън Китай, като там той е достигнал 4212 души. Разпространението на заразата доведе до сериозни смущения във веригата на доставки и до затваряне на заводи, включително и на самата Hyundai. Броят на смъртните случаи на глобално равнище надхвърли 3 хил. души.
"В момента ситуацията в Южна Корея е по-тежка от тази в Китай", каза анализаторът от Korea Investment & Securities Ким Джин-уу. "На всичко отгоре, сривът на потреблението означава, че автомобилните продажби със сигурност ще понесат сериозен удар за цялото първо тримесечие, чиито ефекти ще продължат да се усещат поне до началото на второто."
След затварянето на някои от производствените си мощности Hyundai постепенно започна да възстановява работата им, преди през миналата седмица заводът в Улсан, произвеждащ най-популярните модели SUV-та, да бъде затворен заради доказан случай на болен служител от вируса.