В случай, че не се адаптира или ако не бъдат допуснати изключения, българският транспортен бизнес най-вероятно ще бъде ударен от европейската директива за преминаване към изцяло електрически камиони до 2040 година. Това заяви за Money.bg от Страсбург евродепутатът от групата на Прогресивният алианс на социалистите и демократите Петър Витанов.

Снимка 596965

Източник: Пресофис на Петър Витанов

Предложението на Европейския парламент (ЕП) ще удари българския транспортен бизнес не защото компаниите няма да са готови, а защото страната ни няма да осигури необходимата инфраструктура, смята евродепутатът, който е  координатор в Комисията по транспорт в ЕП.

"Поради тази причина аз се боря за отлагане на датата, за да има повече време както за бизнеса, така и за България да се справят с налаганата промяна", подчертава Витанов.

Недостъпността на електрическите автомобили за средния българин не отменя необходимостта от изграждането на инфраструктурата за зареждане, категоричен е евродепутатът.

Електромобилната индустрия може да създаде над 50 000 нови работни места у нас

Електромобилната индустрия може да създаде над 50 000 нови работни места у нас

Това заяви за Money.bg от Страсбург евродепутатът Петър Витанов

Още през 2020 година европейските производители на товарни автомобили подписаха споразумение да спрат използването на двигатели с вътрешно горене през 2040 година.

Още в самото начало съгласие за пълен отказ от ДВГ постигнаха седем компании, членуващи в Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA). Това са Daimler, Scania, Man, Volvo, Daf, Iveco и Ford. Те са се споразумяха през следващите 20 години да вложат значителни средства в разработката на електрически и водородни задвижващи системи.

За целта шведската компания Scania, например, смята да инвестира минимум между $50 милиарда и $100 милиарда.

Електрически камион

Източник: Tesla

Електрически камион

Според повечето учени изменението на климата е най-голямата заплаха през XXI век. Една от най-големите причини за изменението на климата е въглеродният диоксид.

Бензиновите и дизеловите автомобили отделят много въглероден диоксид, така че забраната на продажбата им е ключов елемент в борбата срещу изменението на климата.

Съгласно позицията на Европейската комисия, така наречените "професионални превозни средства", като камиони за боклук, бетонобъркачки и малки градски камиони, също ще бъдат обект на целите за намаляване на въглеродните емисии, в опит да се подобри качеството на въздуха в градовете.

Членовете на ЕП също така искат всички новорегистрирани градски автобуси да преминат към нулеви емисии от 2030 година. Това вероятно ще бъде източник на конфликт в преговорите със Съвета, който иска да отложи въвеждането на мандата за градски автобуси с нулеви емисии до 2035 година.

ACEA, търговска асоциация, представляваща производителите на превозни средства, описа целите, подкрепени от Комитета по околна среда, като "прекалено амбициозни". В изявление ACEA изрази загриженост, че целите "може да изразяват амбиция на хартия, но са непостижими в действителност".

Подобна е позицията и на повечето представители на българската транспортна индустрия.

Идват първите в света регулации на изкуствения интелект, които ще засегнат и България

Идват първите в света регулации на изкуствения интелект, които ще засегнат и България

От Европейския парламент в Страсбург пред Money.bg говори евродепутатът Петър Витанов