По-слабите продажби на iPhone основно в Китай донесоха сериозни проблеми за Apple през последните седмици, но следващият голям "удар" за компанията няма да дойде от нейните смартфони.
Ръководството на технологичния гигант не изглеждаше толкова притеснено около представянето на iPhone, колкото би било преди 5 години, например. Причината е, че към днешна дата услугите, които предлага Apple, имат по-голяма тежест върху приходите й.
И тук идва следващият проблем - според някои анализатори има повод за притеснения и по отношение на този бизнес на американския лидер, пише Fortune.
Те са свързани с т.нар. "Apple Tax", която компанията използва при покупки на абонаменти и продукти, направени през приложения, които са свалени от App Store. Това означава, че ако потребител е свалил нова апликация, чрез нея той може да закупи абонамент, който би му бил с 30% по-евтин, отколкото, ако го купи директно.
Тази стратегия беше печеливша за компанията заради широкото използване на нейните продукти, като iPhone и iPads. Сега обаче ситуацията се променя, като много доставчици на онлайн услуги се оттеглят от платформите на Apple.
Netflix, например, прекрати опцията за потребителите да купуват абонамент за нейните стрийминг услуги през приложенията от App Store. Същата стъпка предприеха и от Spotify, твърдят от CNBC. Amazon от своя страна забрани покупката на електронни книги за Kindle през приложения на Apple.
Разбира се, все още производителят на iPhone предлага свои алтернативни продукти, като Apple Music и iTunes, например. В дългосрочен план обаче компанията може да бъде изправена пред по-сериозни препятствия в тази посока.