Големи брандове като испанската марка за дрехи Zara и немската Puma са изправени пред разширяваща се кампания за бойкот на Палестина. Zara се извини и оттегли рекламна кампания, в която имаше манекени с липсващи крайници от уебсайта и приложението си, след като това предизвика реакции от някои пропалестински активисти за бойкот на модния търговец, предава Reuters.

Zara пусна извинение в акаунта си в Instagram, след като той беше залят с десетки хиляди гневни коментари, публикувани за снимките, много от които с палестински знамена, докато хаштагът #BoycottZara беше тенденция в платформата за съобщения X (Twitter).

На една от снимките е изобразен модел, който носи манекен, увит в бяло, на друга снимка бюст на манекен лежи на пода, а на трета има манекен без ръце. Това става обект на критики, защото се смята, че приличали на снимки на трупове в Газа.

Собственикът на Zara купи първа логистична база в Европа за €105 милиона

Собственикът на Zara купи първа логистична база в Европа за €105 милиона

Той се намира в Нидерландия

Zara не коментира призивите за бойкот, но съобщи, че колекцията "Atelier" е замислена през юли, а снимките са направени през септември. Войната между Израел и Хамас избухва октомври.

Кампаниите за бойкот във връзка с войната в Газа удариха и други западни марки, като McDonald's и Starbucks в някои арабски страни, в Египет и Йордания, а също и в Кувейт и Мароко. Някои от компаниите, към които е насочена кампанията, според критиците са свързани с инвестиции в Израел.

Puma е сред засегнатите марки. Компанията за спортно облекло съобщи по този повод, че ще прекрати спонсорството си на националния отбор по футбол на Израел през следващата година, но компанията твърди, че това е решение, взето през 2022 г., много преди атаката на Хамас от 7 октомври.