Най-големият руски оператор на танкери планира да пусне 4 нови плавателни съда през следващата година. И докато плановете на компанията включват само транспортирането на петрол до Северна Европа, надеждите на енергийните компании за увеличено търсене на пазара на втечнен природен газ нарастват.

Корабите на "Совкомфлот" Aframax, които ще пренасят до 600 хиляди барела нефт до пристанището в Ротердам, ще бъдат и първите танкери, движещи се на синьо гориво, съобщава Bloomberg.

И това е добра новина за холандската Royal Dutch Shell и останалите големи енергийни корпорации, инвестирали през последното десетилетие общо над 700 милиарда долара в проекти с втечнен природен газ.

Според изчисленията на експертите от Energy Aspects танкерите, ползващи синьо гориво, ще гарантират едва 2% от търсенето до 2025 година. Въпреки това обаче те ще помогнат на гигантите в енергийната индустрия да "задоволят" глада си за клиенти.

"Трябва да се намерят повече потребители на втечнен природен газ", коментира брокерът от Fearnleys Майкъл Нюмън.

От 2014 година цената на суровината се е свила с две трети с намаляване на търсенето и на потреблението от страна на Япония и Корея.

Това принуди компаниите от индустрията да не се надяват единствено на сключването на дългосрочни споразумения за доставки, а да търсят нови източници на търсене.

От друга страна по-строгите правила за опазване на околната среда принудиха операторите на танкери да се обърнат към други по-екологични горива, като втечнения газ.