Въпреки че коронавирусната пандемия удря сериозно по бизнеса на авиокомпаниите по целия свят, нискотарифните превозвачи в Европа, включително Ryanair Holdings и Wizz Air Holdings се стремят да продължат да разширяват флота си.

Wizz Air, третата по големина нискобюджетна авиокомпания на континента след Ryanair и EasyJet, заяви, че ще продължава да добавя самолети, за разлика от много големи превозвачи които се стремят да отлагат доставките на самолети от Airbus и Boeing.

Ryanair също заяви, че ще разгледа последваща поръчка за допълнителни самолети Boeing 737 Max, когато самолетът се върне в експлоатация.

Изследване: Кризата ще заличи приходи на авиокомпаниите на стойност почти $170 милиарда

Изследване: Кризата ще заличи приходи на авиокомпаниите на стойност почти $170 милиарда

Кризата застрашава 7 млн. работни места в Европа, включително и в сферата на туризма, посочват от Международната асоциация за въздушен транспорт

Нискотарифните превозвачи са в по-добро положение по-големи авиокомпании, тъй като са преминали през пандемията Covid-19 със значително по-големи парични резерви. И като цяло те разчитат на кратките превози и разстояния от точка до точка. За тях се да се възстановят най-бързо. За пътуванията на дълги разстояния, от което зависят големите превозвачи, възстановяването може да отнеме време - до 2024 г., според IATA.

След преминаването на кризата и ценовата война това лято, Ryanair и Wizz мислят за разширяване в рамките на три до пет години, докато участниците около тях се свиват и се разпадат ", според Марк Мандука, анализатор от Citi in Лондон.

Wizz заяви, че иска да разшири новата си база на лондонското летище Gatwick.

Световната авиоиндустрия едва ли ще се възстанови от кризата преди 2024-а

Световната авиоиндустрия едва ли ще се възстанови от кризата преди 2024-а

Това заяви Международната асоциация за въздушен транспорт