Въпреки че коронавирусната пандемия удря сериозно по бизнеса на авиокомпаниите по целия свят, нискотарифните превозвачи в Европа, включително Ryanair Holdings и Wizz Air Holdings се стремят да продължат да разширяват флота си.
Wizz Air, третата по големина нискобюджетна авиокомпания на континента след Ryanair и EasyJet, заяви, че ще продължава да добавя самолети, за разлика от много големи превозвачи които се стремят да отлагат доставките на самолети от Airbus и Boeing.
Ryanair също заяви, че ще разгледа последваща поръчка за допълнителни самолети Boeing 737 Max, когато самолетът се върне в експлоатация.
Нискотарифните превозвачи са в по-добро положение по-големи авиокомпании, тъй като са преминали през пандемията Covid-19 със значително по-големи парични резерви. И като цяло те разчитат на кратките превози и разстояния от точка до точка. За тях се да се възстановят най-бързо. За пътуванията на дълги разстояния, от което зависят големите превозвачи, възстановяването може да отнеме време - до 2024 г., според IATA.
След преминаването на кризата и ценовата война това лято, Ryanair и Wizz мислят за разширяване в рамките на три до пет години, докато участниците около тях се свиват и се разпадат ", според Марк Мандука, анализатор от Citi in Лондон.
Wizz заяви, че иска да разшири новата си база на лондонското летище Gatwick.