Google налива доста средства в бизнеса си с облачните услуги, за да се конкурира с Amazon и Microsoft. Тези солидни инвестиции най-накрая донесоха печалба. Oблачният бизнес на Google е на печалба за първи път от трите години, през които отчита оперативни показатели за подразделението, предаде CNBC.
Сегментът генерира 191 милиона долара оперативни приходи, според отчета за приходите на Alphabet. През тримесечието на миналата година звеното отчете загуба от 706 милиона долара при приходи от 5,82 милиарда долара.
Облачните услуги на компанията включват Google Cloud Platform, която предлага облачна инфраструктура и услуги, които компаниите могат да използват за изграждане на свои приложения, както и Google Workspace.
Те са донесли 10% от общите приходи на Alphabet. Сред клиентите на "облака" са Deutsche Bank, PayPal и UPS.
Лидерът в облачните услуги Amazon Web Services популяризира този сегмент от пазара в средата на 2000 години и е печеливша през всяко всяко едно тримесечие от 2014 г. насам.
Microsoft, вторият по големина, не отчита данни за рентабилността на своето звено Azure.
Alphabet започна да разкрива приходите от "облака" през 2020 г., а на следващата година започна да предоставя информация за мащаба на своите оперативни загуби.