Българският производител и дистрибутор на био храни в Европа Smart Organic ("Смарт Органик") обяви, че ще търси до 19,59 милиона лева от инвеститорите. Компанията ще използва основната част от бъдещия набран капитал от Българската фондова борса за завършване на завода в Божурище с допълнителна производствена линия, както и за разширяване на основната база на производство, която се намира в Княжево.
Ако компанията привлече 19,6 милиона лева от предстоящото публично предлагане, ще й останат още близо 8 милиона лева. За тях също има начертан бизнес план.
Източник: БГНЕС
"Тези около 8 милиона лева ще отидат за евентуални придобивания", заяви пред Bloomberg TV Bulgaria Яни Драгов - изпълнителен директор на Smart Organic.
Миналата седмица компанията одобри прехвърлянето на акциите на дружеството от пазара за малки и средни предприятия beam на основен пазар на Българската фондова борса (БФБ).
"Новата линия в Божурище ще направи продуктите на компанията по-специализирани и по-атрактивни, ще се разшири асортимента", коментира Драгов.
Плановете за експанзия на Smart Organic включват германския пазар, защото именно той е бил най-силният по приходи през 2023 година. Умеличението за българското дружество в Германия е с 34% или в размер на 26-27 милиона лева.
Плановете на Smart Organic включват и съседна Румъния и са за по-засилено присъствие във всички канали на продажба.
Собственикът на компанията за био храни подчертава, че какаовата криза и непрестанно покачващата се цена на продукта е най-сериозната заплаха за производителите в момента. Според Яни Драгов предстои шоколадът да поскъпне глобално, а потреблението му да намалее.
Акциите на производителя на Roobar поскъпнаха с почти 54% в последната година, а пазарната капитализация на дружеството надвишава 214,4 милиона лева.