"Софийските офиси, в които ще ви се прииска да работите" е поредица на Money.bg. В нея ще бъдат представени едни от най-цветните, интересни и иновативни работни пространства на водещи компании в столицата.

Понеделник е. Ставаш в 7, изпиваш сутрешното си кафе и се отправяш към работното си място в София. Във вторник на обяд имаш работна среща в Атина, в сряда си в Берлин, а след това летиш за командировка в Сингапур. И през цялата седмица всеки ден прекрачваш прага на своя офис, независимо на коя точка от света се намираш.

Да, това означава да работиш от най-голямата верига споделени офиси в света - International Workplace Group (IWG). Тя има повече от 3500 коуъркинг и офис локации в 1100 големи и по-малки градове в света, в това число в София и Пловдив. Каква е концепцията на международната група? Да предостави на клиентите си еднакви условия за работа, допълнени с всички необходими услуги, независимо къде се намират.

Regus е част от международната група споделени офис пространства International Workplace Group (IWG). Тя има 3500 коуъркинг и офис локации в над 120 държави, които обслужват над осем милиона клиенти. У нас работи в София и Пловдив.

В България веригата стъпва за първи път преди 15 години с марката Regus. Освен нея, в групата влизат още брандовете Spaces, HQ, Signature и No 18 и др., . У нас Regus има три локации в София - в непосредствена близост до Парламента, до летището и на бул. "Тотлебен" и една в Пловдив. Общо веригата управлява споделени офиси с площ от над 5000 квадратни метра на четирите локации в страната, като в тях има около 240 работни места.

Ако концепцията за споделени офис пространства и хибридния начин на работа са нещо, което навлезе по-сериозно в България през последните няколко години, то за IWG те не са нещо ново. Всъщност, основателят на веригата Марк Диксън може да бъде наречен "бащата" на тази концепция. Той поставя основите на първото по рода си споделено офис пространство през 1989 г. в Брюксел. От тогава насам веригата се разраства с бързи темпове, като днес тя оперира в почти цял свят или в 120 държави.

Снимка 575780

Източник: Regus

"Ние имаме водеща роля в революционния преход към хибриден модел на работа, при който хората поделят времето си между дома, работно пространство в близост до дома им и офиса на компанията. Днес обслужваме над осем милиона клиенти. Докато продължаваме да се възстановяваме от пандемията, става ясно, че е настъпила фундаментална промяна в работната сфера и хибридната система на работа безспорно се утвърждава като нормалния начин на опериране за компаниите. IWG помага за ускоряването на тази положителна промяна, която се отразява благоприятно върху икономическите резултати на фирмите, като им позволява да свият своите портфейли от недвижима собственост; на планетата - като намалява необходимостта от ежедневно пътуване; и на хората - като подобрява баланса между работа и личен живот. За да задоволим това нарастващо търсене, ще открием четвърти център в София до края на годината. Планираме също в кратък срок да открием и една или две локации в провинцията", разказва Рамона Предеску, която е мениджър на Regus за пазарите в България и Румъния.

Рамона Предеску

Източник: Regus

Рамона Предеску

"Работим с компании от всякакъв индустрии и мащаб - от стартиращи компании до мултинационални корпорации, включително 83% от компаниите в списъка Fortune 500. Всъщност, две от тях - NTT и Standard Chartered, миналата година сключиха сделки с IWG, които осигуряват достъп до нашата глобална мрежа на служителите им по света, наброящави почти половин милион души. Част от нашите клиенти в България са Organon, Dell Technologies, Endava и други", обяснява Рамона и допълва:

Снимка 575767

Източник: Regus

"През 2021 г. нашата база от клиенти нарасна с два милиона души, което отразява масовото възприемане на хибридния режим на работа. Клиентите ни могат лесно да управляват изискванията си за работното пространство чрез нашето приложение - независимо дали става дума за бюро за съвместна работа (коуъркинг), заседателна зала или самостоятелен офис, като го наемат за час, за ден или за по-дълъг период.".

Причината офисите на групата да са предпочитани от компании от всякакви сектори и с различен брой служители е, че те предлагат разнообразни опции, отговарящи на техните нужди. Във всички локации на IWG, както и в офисите Regus у нас, компаниите могат да наемат готово самостоятелно пространство за работа с едно или повече бюра или да изберат опцията мястото да бъде персонализирано според техните нужди. За фрийланс специалистите също има различни възможности, като те могат да работят в отделен офис или в споделено пространство.

Снимка 575779

Източник: Regus

Всеки може да стане клиент на IWG, като минималният пакет за членство предвижда те да могат да ползват бизнес салоните на групата навсякъде по света ежедневно . Цените за членство започват от 103 лева на човек.

Що се отнася до това на какви места се намират офисите на Regus и на останалите брандове в IWG, Рамона посочва:

"При избора локация, ние се ръководим от съвкупност от критерии, които трябва да бъдат изпълнени, например: район, който е предпочитан за работа, наличие на първокласни бизнес сгради, площ - брутно и нетно офис пространство, отговарящо на изискванията на нашия бранд, обществен транспорт в района, пространства за паркиране, места за отдих и развлечение наблизо - ресторанти, магазини, аптеки и т.н.".

Снимка 575783

Източник: Regus

Освен общи изисквания за избора на място, групата спазва и такива за интериорния дизайн на пространствата.

"Днес, когато хората влизат в офиса, те очакват възможност за социални контакти и сътрудничество, така че не искат и не е нужно да виждат море от работни бюра. Те търсят вдъхновяваща, интерактивна среда, с обширни пространства за съвместна работа, зони за отдих, заседателни зали и места, където могат да възстановят силите си. Нашият дизайн е съобразен с всички тези характеристики", казва Рамона.

Дима Събева

Източник: Теодор Пенчев / Money.bg

Дима Събева

Офисите на Regus в София не правят изключение от това. "Искахме да създадем удобни, вдъхновяващи и професионални пространства, където хората да могат да се установят, когато не работят от вкъщи. Всяко пространство е напълно оборудвано с надеждна и сигурна Wi-Fi връзка, а внимателно обмислената ни комбинация от пространства за отдих, зони за сътрудничество и самостоятелни заседателни зали са гаранция, че имаме какво да предложим на всеки и за всяка потребност, свързана с хибридния начин на работа", споделя Дима Събева, която е мениджър "Продажби" на Regus за региона.

Снимка 575765

Източник: Regus

По нейните думи това, с което Regus у нас се различава от останалите споделени офис пространства, е цялостният пакет от услуги, който IWG може да предостави.

"Тъй като търсенето на гъвкави работни решения продължава да се повишава, нашата амбиция е да разширим мрежата си с около 1000 локации през 2022 г., като обърнем специално внимание на локациите в предградията, по-близо до домовете на служителите. Мащабите на нашата глобална мрежа, която вече е четири пъти по-голяма от тази на нашия най-силен конкурент, ни позволяват да задоволим всяка потребност на хибридния модел на работа в диапазона от индивидуални лица до огромни корпорации", добавя Дима.

Снимка 575774

Източник: Regus

Тя споделя, че няма предпочитан офис , но харесва по нещо във всеки един от тях. "Работя от всички наши локации - oбичам терасата с изглед към Витоша в центъра ни на булевард "Тотлебен", харесвам и бизнес салона в Regus Парламент, където имам възможност да разговарям с наши клиенти, модерното отворено коуъркинг пространство в нашата пловдивска локация и спокойните самостоятелни офиси в центъра ни в Ибис хотел, където се помещава Regus Летище", казва Дима.

Двете дами са на мнение, че хибридният модел и споделените офис пространства са бъдещето на компаниите и техните служители. Според проучванията компаниите могат да си спестят до 10 400 евро на служител годишно, като преминат към хибриден модел на работа. От друга страна тези, които не предлагат такава опция за служителите си, ще губят работен ресурс.

Снимка 577129

Източник: Regus

"Наше проучване сочи, че почти 50% от служителите ще напуснат работа, ако бъдат принудени да се върнат в офиса на петдневна работна седмица", обясняват те и обобщават:

"Офисът винаги ще има съществената роля да събира хората на едно място за създаване на социални контакти и сътрудничество. При това обаче, след като хибридният модел дава възможност на все повече хора да работят близо до вкъщи, локацията ще придобива много по-голямо значение и ще има търсене на коуъркинг и офис пространства в жилищните райони - в сърцето на техния обществен живот.".