Компанията Unilever Plc, един от световните лидери в храните и стоките за бита, продава чайни предприятия , включително марката Lipton, на инвестиционния фонд CVC Capital за 4,5 милиарда евро.
Според прессъобщението на компанията, приходите на подразделението Еkaterra, което има в портфолиото си 34 марки чай, през 2020 г. възлизат на около 2 милиарда евро.
Продажбата на това подразделение е част от стратегията на компанията да се фокусира върху най-бързо развиващите се продуктови категории, се казва в прессъобщението.
Unilever не успя да се върне към растежа в бизнеса с чай, който се влоши през последните години на фона на променящите се потребителски предпочитания. През януари 2020 г. компанията обяви, че обмисля да продаде тази своя дейност.
Портфолиото на дивизията е доминирано от марките черен чай, чието потребление намалява в САЩ, Европа и други развити страни в полза на други видове чай, кафе и бутилирана вода. Unilever разшири портфолиото си с билкови чайове Pukka и придоби марката Tazo от Starbucks. Освен това портфолиото на дивизията включва австралийската марка чай T2, която произвежда ароматизирани чайове с изключителни вкусове.
Общо Еkaterra има 11 производствени завода по целия свят и също така притежава чаени плантации в три държави.
Unilever оперира в повече от 100 страни, компанията произвежда продукти под марките Knorr, Hellmann's, Lipton, Dove, Omo, Cif, Domestos и др.