Търговската верига Wal-Mart във вторник обяви резултатите си за третото тримесечие. Печалбите на компанията възлизат на $2.86 млрд., 8% увеличение, доста над очакванията на Уолстрийт. Най-голямата търговска компания в света тепърва навлиза в празничния шопинг сезон, съобщава New York Times.

Приходите на Wal-Mart за периода, завършващ на 31 октомври, са $91.95 млрд., което е 8.8% повишение спрямо резултата на същия период от предходната година ($84.47 млрд.). Прогнозите за четвъртото тримесечие разбираемо са значително по-високи.

Акциите на компанията скочиха с над 4.5% при откриването на търговията във вторник.

Президентът и изпълнителен директор на Wal-Mart Ли Скот е обяснил, че годината е била затегната за клиентите, но новият фокус на компанията върху ценообразуването започва да носи плод.

Скот заявява, че компанията показва подобрени тенденции в продажбите в САЩ и в чужбина. Wal-Mart известно време неуспешно е търсила пазар сред купувачите с високи доходи, но сега се връща обратно във фокуса си върху цените.

Така че по време на празничния шопинг лидерството в цените ще облагодетелства „както компанията, така и клинтите". Wal-Mart вече рекламира коледни намаления за привличане на определени групи купувачи.

Американската компания е в процес на пълно поглъщане на веригата Seiyu в Япония, което според Скот ще помогне на ефективността и печалбите.

В САЩ Wal-Mart имат 4 121 търговски обекта, а в чужбина скоро ще бъде открит магазин номер 3,000.

Финансовият директор е обяснил, че Wal-Mart намаляват капиталовите си разходи, които за третото тримесечие са 4.6% по-малко, тъй като ръстът на продажбите (а не откриването на нови магазини) води до по-добрите резултати на вътрешния пазар. По-ефективните разходи ще увеличат свободния паричен поток, постъпващ в компанията.

Успешната в момента компания е изкупила обратно през третото тримесечие 63 милиона акции на стойност $2.8 млрд. За деветте месеца от началото на годината, компанията е изкупила обратно почти 115 млн. акции на обща стойност $5.3 млрд.