Германският индекс на бизнес доверието се покачва в трети пореден месец през март, което дава ясен сигнал, че най-голямата европейска икономика се справя с рекордните цени на петрола и еврото.
Базираният в Мюнхен Ifo институт е оповестил резултатите от редовния си месечен индекс, който обхваща 7 000 висши ръководни кадри в Германия и отчита техните нагласи за текущото и бъдещо развитие на националното стопанство. Показателят се покачва до 104.8 пункта от 104.1 през февруари. Икономистите очакваха той да падне до 103.5 пункта, но изглежда, че са подценили реалната ситуация.
Германските компании са повишили ефективността и са намалили цената на работната сила, с което са запазили нивата си на конкурентоспособност дори и след като еврото се покачи с над 17% спрямо долара, а петролът прескочи нивото $100 за барел. Икономическият ръст на страната може да се покачи през 2009 г., след като се очаква да се забави незначително през настоящата година.
„Икономиката на Германия е в много по-добра форма отколкото тази на Еврозоната", коментира британски икономист пред Bloomberg. „Индустриалните поръчки са незасегнати, което допринася за високата норма на печалбите в страната", продължава той.
Веднага след новината еврото покачи до $1.5720 от $1.56 по-рано днес. В момента говори и председателят на ЕЦБ Жан-Клод Трише, който обаче не споменава нищо за прекалено високата цена на европейската валута, а се придържа стриктно към обичайните си коментари за инфлацията. Анализаторите интерпретират това като сигнал за продължаване на текущата пролихвена политика на банката. Борсовият индекс DAX30 опита пробив над нулевото ниво, но за сега без успех и отново се котира в червената зона от -0.25%.
Износът на Германия се е покачил с 3.8% през януари, а безработицата е паднала до 15-годишно дъно от 8% през февруари. Днес пък инвеститорското доверие показва по-високи от очакваните стойности за март, което ни навежда на мисълта, че може би немската икономика вече се е отделила от общото европейско състояние.
Genov
на 26.03.2008 в 14:04:03 #1Локомотивът на Европа работи с пълна пара